• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een regel uitsluiten bij formule naar beneden kopieëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Soms is het al moeilijk om je probleem in de titel duidelijk te maken :p

Ik heb in kolom A datums staan. In cel A1 staat de huidige datum, door de functie VANDAAG(). Op elke volgende regel staat de datum van de volgende dag.
Daarnaast in kolom B getallen, die worden ook op elke regel met 1 verhoogd.
Schrikkeldagen mogen niet meedoen in het verhogen van de getallen. Dit moet worden opgelost door de data 29 febr. en 1 maart hetzelfde getal te geven.
Mijn gebruikte formule in cel B2: ALS(A2=1/3/2008,B1,B1+1)
Maar helaas werkt dit niet. Het getal naast 1/3/2008 wordt toch nog met 1 verhoogd.

Ik zit er al een hele tijd op te turen, en zie niet wat ik verkeerd doe:confused:
Wie kan me helpen?
Marij

Laatst bewerkt:
Code:
=als(A1=39507;B1;B1+1)

Zet 29 feb 2008 als getal (39507) en het gaat goed.

Marij,

In B2 1-2-2007
In B3 =B2+1 doortrekken naar B29
In B30
Code:
=ALS(MAAND(B29+1)=MAAND(B29);B29+1;"")

Willem,

Volgens mij worden die uitgesloten datums niet mee in kolom A gezet. Maar ik kan ernaast zitten.

Code:
=als(A1=39507;B1;B1+1)

Zet 29 feb 2008 als getal (39507) en het gaat goed.

Deze formule komt bij mij gewoon als tekst in de cel te staan. En in elke cel die naar beneden wordt gekopieerd. Ook als ik in celeigenschappen andere keuzes maak.

Bovendien moet de datum worden overgenomen op een ander blad. Ik weet niet of dat gebeurt wanneer er 39507 in een cel staat.

Marij

Deze formule komt bij mij gewoon als tekst in de cel te staan. En in elke cel die naar beneden wordt gekopieerd. Ook als ik in celeigenschappen andere keuzes maak.QUOTE]

Sorry. Nee. Ik vergat weer dat ik de puntkomma's bij mij moet veranderen in komma's:o
Wat er wel gebeurt is dat er in elke datumcel nu een groot getal komt te staan, dat elke regel 259 minder wordt.
Dit laatste komt waarschijnlijk omdat de getallen nooit hoger mogen zijn dan 260, daarna moeten ze weer bij 1 beginnen.
Maar dat is weer een ander probleem :-)

Marij

Laatst bewerkt:
Willem,

Volgens mij worden die uitgesloten datums niet mee in kolom A gezet. Maar ik kan ernaast zitten.

Ja, beide datums moeten in kolom A blijven staan. Er mag geen enkele datum in ontbreken. Het enige is dat er in de getallenkolom over een heel jaar gezien een keer een getal twee keer achter elkaar voorkomt. Tenminste als het om een schrikkeljaar gaat.
Marij

Hier de drie gegeven oplossing op een rij.

Hier de drie gegeven oplossing op een rij.

Dank je wel. Die van Willem en Wigi doen het beide goed. Dus bij mijn vorige poging zal ik wel iets verkeerd hebben gedaan:o
De oplossing van AD geeft datums. Maar ik heb als uitkomst juist de nummers nodig.

Iedereen bedankt voor de moeite. Ik beschouw dit probleem als opgelost.
Marij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan