Een revisie met een andere revisie vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruultje

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Ik weet niet zo goed hoe ik de vraag moet stellen en weet daarom ook geen zoektermen om iets hierover te vinden in Google. Ik hoop bij deze mijn volgende vraag toch duidelijk is.

Ik wil graag een reporting die mij laat zien wat er verandert is t.o.v. een vorige versie van hetzelfde item.
Ik heb een lijst waarin ik werk met revisies. Wanneer ik iets aanpas in deze file krijgt deze, na het opslaan, een nieuwe revisie.

Nu wil ik dat er in een reporting te zien is wat er verandert is t.o.v. de revisie daarvoor. Revisie 2 kijkt dus Revisie 1, Revisie 3 naar Revisie 2, Revisie 4 naar Revisie 3 etc. Ik krijg het voor elkaar dat alles wordt vergeleken met revisie 1, maar dat is niet hetgeen wat ik wil bereiken. Ik wil graag zien wat er verandert is ten opzicht van de versie daarvoor zodat ik een duidelijk overzicht heb.

Heeft iemand een kleine opzet waarmee ik verder kan? Of weet iemand hier een duidelijke omschrijving van te geven (wanneer het een speciale naam zou hebben) waarop ik kan zoeken.

Klinkt als versie beheer.

Wat bedoel je precies met "file"? Gaat het om revisies van je code of van bijvoorbeeld database-gegevens?
In het eerste geval ben je waarschijnlijk op zoek naar iets als git :)

Om precies te zijn http://git-scm.com/docs/git-diff
Al moet hij dan wel eerst git een beetje onder de knie krijgen, maar dat kan sowieso geen kwaad.

EDIT: als het gaat om twee verschillende (tekst)bestanden op je harde schijf dan kun je kijken of er voor jouw text editor een diff gereedschapje bestaat.

Klinkt als versie beheer.

Wat bedoel je precies met "file"? Gaat het om revisies van je code of van bijvoorbeeld database-gegevens?

File is, inderdaad, verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel hiermee het resultaat deze via de php code uit MySQL wordt gelezen. Het komt er dus op neer dat hij, de php code, moet kijken naar twee id's in MySQL.

Dankjullie voor deze reacties. Ik ga git bestuderen. Denk dat het wel, ook bij andere zaken, van pas kan komen.

Het eerste waar ik aan denk is een extra tabel waarin je dezelfde structuur als de basistabel houdt maar een extra veld voor de koppeling op ID van het oorspronkelijke bericht.

Dus stel
pages

[table="width: 500, class: dotted"][tr][td]id[/td][td]title[/td][td]content[/td][td]is_active[/td][/tr][/table]
page_history

[table="width: 500, class: dotted"][tr][td]id[/td][td]page_id[/td][td]title[/td][td]content[/td][td]is_active[/td][td]date[/td][td]user_id[/td][/tr][/table]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan