• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Een rij verbergen als een bereik leeg is met een formule of VBA

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Een liggend document met 200 rijen heeft 5 pagina's. Dat is te lang. Veel rijen bevatten in kolommen D tm O geen getallen. Die rijen wil ik dan niet zien. Er staat al een filter op wat gebaseerd is op de codes (vervallen V of A actief). Als ik in kolom R een letter kan zetten in iedere rij met een formule die kan zien dat de cellen D tm O leeg zijn dan kan ik daar op filteren. Of VBA? D tm O zijn de maanden dus jan tm dec. Er komen dus getallen bij maar bij bepaalde codes blijft het leeg. Dat is niet van te voren te zeggen.

Of Power query?

Ik weet niet wat Power query is en ik ga me daar ook niet meer in verdiepen (te oud).
Bedankt.

Je bent nooit te oud om iets te leren.
Laat zien wat je al hebt, natuurlijk ontdaan van gevoelige info, en je krijgt gegarandeerd een hapklare oplossing met behulp van een formule, VBA, Power Query of iets dergelijks.

Je bent nooit te oud om iets te leren.
Laat zien wat je al hebt, natuurlijk ontdaan van gevoelige info, en je krijgt gegarandeerd een hapklare oplossing met behulp van een formule, VBA, Power Query of iets dergelijks.
senso werkt enkel aan ultra geheime projecten, dus een voorbeeldbestand is moeilijk

Voorbeeld

Bijlagen

Je wil geen Power Query maar probeer deze eens.

Bijlagen

@johan
Dat zal best mooi zijn en kloppen maar met tabellen heb ik nog nooit kunnen werken. Wel geprobeerd maar ik kan niets onthouden en als er dan wat gebeurd weet ik niet meer hoe het zit. Ik begrijp jouw voorbeeld dan ook totaal niet. Dat ligt niet aan jou maar aan mij.
Bedankt.👍

@AHulpje
Dat lijkt mij een heel mooie oplossing. Ga dat in het grote document proberen.
Bedankt.👍

Helaas.
Probleem is nu dat de cellen formules bevatten. De getallen worden van een andere sheet gehaald. Dus in een cel staat bijvoorbeeld:
PHP:
=SOMMEN.ALS(Maand!$O$211:$O$641;Maand!$A$211:$A$641;$A90;Maand!$B$211:$B$641;D$2)-SOMMEN.ALS(Maand!$P$211:$P$641;Maand!$A$211:$A$641;$A90;Maand!$B$211:$B$641;D$2)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het probleem niet goed. Je hebt een totaalkolom in P die de som van D-O maakt.
Als je die kolom filtert <>0 dan houd je toch enkel de rijen over die je wil.

Einstein kan niet bij jou in de schaduw staan (compliment).
Mijn onwetendheid.
Ik denk dat ik maar eens ga tuinieren...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan