Opgelost Een share mislukt van één PC

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Edmoor
Ik heb de Firewall al meerdere keren uitgeschakeld, om te kijken of die share dan wel verschijnt op die andere MSI-PCnr2.
Maar ook dát mocht niet baten.
De SMB 1.0 staat ingeschakeld,
de NetwerkDetectie staat ook ingeschakeld (zowel Prive- als Openbare Netwerken)
Delen in de directe omgeving staat ook ingesteld op: Alleen mijn apparaten (Het Aanmelden van: alleen Delen in de directe omgeving lukt niet)

Zou dit dan het probleem wat ik heb kunnen veroorzaken?

Delen in directe omgeving 2024-10-24 184302.png

Geen idee.
Maar dat kan je uiteraard eenvoudig testen door te spelen met die instellingen.

Hallo @edmoor
Na diverse vruchteloze pogingen om de gewenste shares op mijn PC's te krijgen.
Heb ik vanmiddag uiteindelijk op mijn hoofd PC (ASUS-PCnr1) een schone installatie gedaan van
Win11 24H2 NL Build 26100.2161 en zonder gebruik te maken van de door ASUS bij het Moederbord behorende ASUS-Drivers.

De 3x PC's draaien nu weer allemaal op het Private Netwerk, zoals ik steeds wilde.
En alle shares zijn aanwezig, ook na de diverse Reboots, die ik tijdens het installatie-proces moest uitvoeren.

Nu heb ik natuurlijk nog wel een vraagje over de nu geinstalleerde MS-Drivers:
Kan ik die MS drivers gewoon handhaven, of moet ik toch weer over naar die ASUS drivers, met de mogelijkheid dat ik daardoor de gewenste shares weer kwijtraak?

Met vriendelijke groet
Dukkel

Als alles goed werkt moet je uiteraard niets wijzigen.

Hallo edmoor
Kijk eens wat een niet verbonden Apparaten, ik met enkel die MS-Drivers heb op dat ASUS MoBo
Het lijkt wel een ASO-MoBo.
Ik ben, toen ik dit ontdekte, toch maar gauw alle ASUS-Drivers gaan installeren.
D.m.v. het aparte programma dat ASUS daarvoor over Internet aanbiedt. (ArmouryCrete Tools)
Daarna waren alle uitroeptekens verdwenen, en na SMB 1.0 aangezet en het ASUS-MoBo
evenals de andere PC's in het Privé Netwerk te geplaatst, bleken de lastige share's toch gewoon overal aanwezig te zijn.
Dus wat ik precies bij eerdere installaties verkeerd heb gedaan, weet ik niet.
Met Vriendelijke groet
Dukkel

Andere Apparaten 2024-10-27 170404.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan