Een spel maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metin655

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Goedenmidag iedereen.

Ik will een spel maken (MapleStory)
Ik heb al een site waar het wordt uitgelegt maar snap het niet helemaal.
Zou iemand mij misschien willen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Metin655

"een" spel en "een" site !!!!! En je snapt "het" niet helemaal !!
Daar hebben we geloof ik niet veel aan. Geef eens wat info graag !

het is inderdaad altijd het beste om wat meer uitleg te geven zodat anderen je precies kunnen helpen.

de hoofdvraag is wat je precies zou willen doen, een echte game maken, of gewoon met maplestory nieuwe levels maken.
want dat laatste is echt niet moeilijk, heb even gegoogeld voor je en kwam een filmpje erover tegen die goed laat zien hoe makkelijk dat is;

http://www.youtube.com/watch?v=_Wpc1c7syTA

wil je zelf een compleet nieuwe game maken dat wordt het wat moeilijker en vooral kost dat veel meer tijd en moeite omdat je dan alles, maar dan dus alles zelf moet maken, (texturen, figuurtjes, sounds, etc).
je hoeft niet te kunnen scripten, in tegenstelling tot wat altijd gezegt wordt. vooral de nieuwe game engines en hun editors zijn tegenwoordig zo gebruiksvriendelijk dat ze geheel zonder scripting dingen kunnen
produceren daar scripting al geimplementeerd is voor je.

dus, wil je een geheel nieuwe game maken, en die ook kunnen verkopen, of wil je gewoon iets kunnen maken wat je dan zelf kunt spelen en wat je aan je vrienden en anderen kunt laten zien.
in dat laatste geval kun je dus het beste met Maplestory aan de slag gaan, je kunt dan ook een total convertion maken. dit wil zoveel zeggen als dat je alles verandert, je gebruikt dat de engine en de scripting van de
game maar voegt zelf alle tekeningetjes toe.

dus, graag even iets meer uitleg,
ik help je graag. ben zelf al dik 10 jaar actief in de modding scene,
kijk maar even op mijn site als je geinteresseert bent, kun je zien wat je allemaal kunt doen (zonder scripting!!!)

succes
leon

@Spy zou je me misschien willen helpen om een MapleStory te maken.
Ik heb het al eens eerder geprobeerd maar lukte me niet.
Dus als je me wilt helpen stuur me dan even een mailtje naar thenokel@hotmail.com

helaas kan ik niet met je samen een game maken, ben nml druk bezig met een nieuwe sp-mod voor Half Life2 ep2, mocht je geinteresseert zijn hierin
dan moet je even op Moddb kijken;

http://www.moddb.com/mods/rooftop-retreat

punt is niet alleen dat ik hier mee bezig ben, ook is het zo dat ik first person shooter games en of mods maak,
en Maplestory is geen fpshooter, dus helaas.

in het begin is het ook erg frustreren om te moeten leren, alles gaat fout en niets lijkt ooit te willen lukken.
maar geloof me, dit is slechts het begin. na enkele uren ploeteren zul je zien dat dingen gaan lukken, en dan snap
je ook wat je eerst fout deed, en die fout maak je dan niet meer. en dan begin je er echt lol in te krijgen, want
het is echt een ontzettende kick om een game te spelen die je zelf hebt gemaakt, en daarbij komt dat je m dan
op het net kunt zetten, en dan gaan duizenden zo niet honderd duizenden mensen hem spelen, en als je mazzel
hebt dan krijg je net als ik zelfs een kleine fanclub!!

dus, gewoon doorgaan, goed tutorials lezen en video tuts kijken, en je zult zien dat het dan opeens gaat lukken.
het is net als met fietsen, in het begin dacht je dat je dat nooit zou leren, je bleef maar vallen. tot het opeens
een beetje lukte, en toen nog een beetje beter ging. en nu fiets je gewoon rond.
niet opgeven hoor, het is echt gaaf om games te maken!!

succes ermee,
leon

@Spy als je een keer tijd hebt wil je me dan helpen..
Die andere vrienden vam mij willen niet helpen :p

is goed, vertel me maar wat je probleem is, dan zal ik eens in die tuts duiken.
ik kan niet echt alles voor je doen helaas, want ik kan er geen dagen tijd instoppen, maar ik wil je wel graag op weg helpen.
dus, je zult zelf natuurlijk ook wel je best moeten doen :)

leon

nou, dat is een beetje mijn punt. je zult helaas meer moeten doen dan het even proberen.
ga er maar gerust van uit dat je gewoon minstens 3 dagen een volle middag moet proberen. tutorials lezen en deze uitvoeren, en als het fout gaat opnieuw
proberen, en waarschijnlijk lukken veel dingen dan nog niet, dus dan weer proberen. uiteindelijk gaat het dan wel lukken.
geloof me, vooral in het begin is een game maken 70% van de tijd mislukken en 30% slagen.
en, ook al lukken dan eindelijk dingen, dan nog zul je echt minstens 2 maanden of meer gewoon dagelijks minstens een uur of 5 aan de slag moeten voordat
je een begin begint te maken met je game.
het is al vaak gezegt, maar toch vind ik dat ik het nog eens moet vermelden. een game maken is niet iets wat je in een middagje doet. dit gaat maanden
hard werken worden. heel veel mensen ondervinden dit al snel en haken dan af, punt is dat je dan moet doorzetten.

maar, mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel. maar, eerst wel zelf gewoon goed googelen en vooral erg lang blijven proberen.
want als het jou niet lukt dan houdt dat in dat ik dan middagen lang door tutorials moet ploeteren...

succes
leon

Wow, had ik niet zien aankomen dat dat zo veel werk zou zijn... Ik wou namelijk ook een game maken in de zomervakantie.... moa ik heb niet zo veel geduld als hiervoor nodig is... helaas, ik laat het aan andere mensen over en speel die dan maar mooi :)

ja, helaas maar waar. een game maken is echt iets van de lange adem, heel veel frustratie en moeite.
niet voor niets dat daarom zoveel indie games, mods en mappacks daarom altijd stranden in de development
periode, ik zie dit minstens 1 keer per week in de modding scene gebeuren.,

maar, als je wel de tijd er voor neemt, en het lukt, dan is het wel echt fantastisch hoor .....!!

leon

Er staat ook op YouTube dat je een MapleStory kan maken binnen 3 minuten :P.
En Leon Wil jij me niet wat dingen leren, Want mij ict op school is zo makelijk.

Groetjess Metin.

helaas Metin, maar zoals ik al eerder schreef ken ik de game Maple story helemaal niet. beter gezegt, pas door jouw vraag ken ik de game, dus ermee editen is iets wat ik
helemaal niet kan. ik maak wel zelf levels met fpshooter games voor een dikke 10 jaar. dus mocht je die willen maken dan kan ik je zeker helpen.
dus, als ik jou dingen over Maplestory levels maken moet leren, dan houdt dat in dat ik eerst zelf hele middagen dit moet gaan leren en dat is natuurlijk een beetje te zot
voor woorden, omdat ik maplestory nu niet echt leuk vind, maar tevens ook omdat ik daar gewoon de tijd niet voor heb. ben nu iedere dag vele uren bezig met Hammer
leveldesign voor mijn 5de HL2 ep2 sp-mod Rooftop Retreat (zie link boven).

helaas, ik kan je dus niets echt leren over Maplestory. mocht t zo zijn dat alles goed gaat en je al een eind op weg bent en dan ergens mee zit, iets specifieks, dan wil ik
daar wel voor je naar kijken, wat nog inhoudt dat ik dan dus zelf alles moet gaan opzoeken.

ik vrees dat je misschien een uurtje door wat tutorials bent heen gegaan, en wat hebt geprobeert, en dat dat niet lukte.
maar dat had ik je ook al verteld. games maken kost gewoon heeeeeel veeeeeeel tijd, heb even ge-youtubed om te zien of ik dat videotje kon vinde dat jij bedoelt,
in 3 minuten maken, maar kon t niet vinden. lijkt me ook stug hoor, neem aan dat je dan dus alles van maplestory builden moet afweten, en dan nog, 3 minuten?

dus, geef me even dat linkje ernaar, dan kijk ik ernaar,

leon

edit;
mocht je ICT te makkelijk zijn op school, laat dat dan weten aan je leraar.
weet bijna zeker dat hij je graag wat meer leert dan enkel de basics.

Laatst bewerkt:
Voor beginners is Game-maker wel een handig programmatje om spellen te leren maken.
in eerste instantie werkt het met Drag en drop acties, maar als je wat verder gevorderd bent kun je ook experimenteren met GML (gamemakerlanguage ) daarin kun je een soort scripts schrijven.
succes

ja, maar hij wil een Maplestory soort spel maken en dan heb je niet zoveel aan Game maker.
of je moet zelf een boel erbij scripten wat dus niet de bedoeling is.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan