Een start met java

Status
Niet open voor verdere reacties.

stienoo

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Ik wil een start maken met java, maar weet nog niet goed waar ik moet beginnen.
Weet er dus iemand een goede java tutorial (liefst nederlands want engels kan ik nog niet goed genoeg om er een tutorial in te kunnen verstaan)

Ik heb de bibliotheek al afgezogt maar daar vond ik geen goed boek, ik heb wel een boek maar iemand die java kan heeft gezegt dat dat geen goed boek is om java te leren (het gaat hier om 'java voor studenten')

Ok, bedankt, maar zo als ik al zij, ik kan wel engels, maar nog niet goed genoeg om er een tutorial goed in te kunnen begrijpen...

Dus als er iemand een nederlandse weet?

Ok, bedankt ik ga meteen beginnen met leren, als er nog iemand 1 weet?
Ik heb nog gevonden www.ster.be

In ieder geval bedankt en hopelijk gaat het lukken (anders laat ik wel iets weten)

Hee Stienoo,

Dat we elkaar hier weer tegen moeten komen :D.
Ik zou zeggen koop een goed boek voor java.
Ik ben zelf ook net met java bezig en lees head first java van O'Reilly, maar dat is wel Engels.
het is echter zo grappig geschreven dat je er makkelijk doorheen leest.

[offtopic]
waarom zorg je niet eerst dat je html en php GOED onder de knie hebt?
Daar was je zo druk mee.
[/offtopic]

Succes.

Ja, een boek kost geld, dan moet ik weer bij men ouders gaan zagen, en dat kan dan weer een tijdje duren, maar ik kan proberen (en ik ben ook aan het sparen voor een nieuwe pc, en zon boek kost snel 25-50 euro dat is voor mij veel geld)

[offtopic]
Ik weet niet, en dat is net het probleem ik weet niet goed waar ik moet voort gaan met php...
En Ik heb ijgelijk altijd al java willen leren, maar omdat ik het niet kon comilen ben ik begonnen met html (wat ik al goed kan) en daarna php
maar nu ben ik nog eens gaan zoeken naar een compiler en heb er dus toch een gevonden.
[/offtopic]

Voor java kan je bijvoorbeeld netbeans, eclipse, Jbuilder of visual café gebruiken om je code in te schrijven.

Ja, ik gebruik nu eclipse, maar toen probeerde ik het via dos te doen maaar dat lukt me nu nog altijd niet (Er ontbreekt bij mij de javac map ofz maar het lukt niet om het nog eens opnieuw te downloaden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan