Een systeem zoals de Aldi PC...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikcl

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Ik was vandaag met enkele vrienden de aldi folder aan het bekijken met hun nieuwe PC erin en we vroegen ons af wat de echte prijs van deze PC is.
Stel dat je ongeveer zo'n systeem (zonder software dan) wil aanschaffen bij een lokale computerverkoper. Wat zou je dan ongeveer betalen?
Heeft iemand een lijstje met wat de losse onderdelen zo ongeveer kosten?

ga er maar van uit dat ie goedkoop is, voor wat je krijgt.
Maar... heb je al die opties wel echt nodig??? Anders kan je misschien voor minder een pc kopen (samen laten stellen) die aan jouw wensen voldoet.

Voor prijzen van onderdelen moet je zelf even wat werk doen, maar hier zijn ze te vinden.

Inderdaad, mijn ervaring met Aldi en/of Lidl zijn prima, waar voor je geld!

Ik kwam gisteren een kennis tegen die enkele weken terug een PC heeft laten samenstellen zonder te weten dat de aldi pc op komst was.

Het verschil met de aldi pc voor zover ik het mij nog herinner:
- grotere kast voor meer uitbreidingsmogelijkheden (vrije PCI sloten en ruimte voor extra hard disk)
- grafische kaart met 256 MB ram (PCI-e)
- waarschijnlijk andere TV-kaart (Hauppage)
- geen kaartlezer
- geen software behalve win XP

Hiervoor heeft hij bijna 1400 euro betaald.

Als je even bij b.v. alternate iets vergelijkbaars in elkaar zet, kom je zonder software al € 200 hoger uit, daarbij heb ik gekozen voor redelijke budget produkten, als je ook nog eens 'A' produkten gaat kiezen kom je nog veel duurder uit.
Over het algemeen zijn Medion pc's geen slechte pc's.

Medion pc's zijn voor de ontwetenden onder ons.
Ben geen voorstander van medion hardware. Slechte service, weinig tot geen communicatie, wel redelijke hardware maar niet het beste wat er is. Alle randsoftware betaal je wel voor terwijl je het meeste niet nodig hebt.

Ga desnoods naar een betrouwbare lokale hardwareboer of handig computermannetje die een pc voor je samenstelt.

KUL, ik heb er zelf geen 1, maar mijn zwager iheeft er twee staan MD6600 en laatste nieuwe MD8800 . Als je die dingen openmaakt zitten er alleen merk spullen in.

Seagate HD snel en groot, MSI mobo, enzv enzv...service heeft hij niet nodig gehad 1e model is 4 jaar en draait nog op tweede installatie van XP, nieuwe gisteren bekeken....STILLE machine,snel, goeie hardware en daar komt tie...prima prijs.
Als je alles op telt bij Alternate of andere webwinkel kom je uit op ongeveer 1600 euries...dus...............

Mike :o

En ik hoor ook regelmatig dat de service goed schijnt te zijn, servicedienst bellen en wordt opgelost.

Maar ik vind het nog steeds een grote uitgave en vraag me af wie er al die opties gebruikt. Ben het wel eens dat je veel waar voor je geld krijgt, kan prijstechnisch geen pc-bouwer tegenop. Alleen videokaart doet men meestal wat vaag over, ik weet niet hoe dat nu is, is toch een duur (zo niet duurste) onderdeel van een pc-kast.

Ik ken er ook wel enkele die een aldi pc hebben. Een ervan gebruikt de helft van wat er inzit niet. De andere wilde hem iets uitbreiden (extra HD dacht ik) maar hij had geen plaats meer in de kast. Geen uitbreidingsmogelijkheden in de kast.
Daarom zou ik liever er zelf een laten samenstellen naar mijn wensen en vandaar dus ook mijn vraag hier.

Doch het tegenovergestelde kan ook:

Ik heb een Medion van het kruidvat met alles erop en aan, grote hd, dual dvd brander, cdrom, diskettestation, kaartlezers, tv kaart, noem maar op. Desondanks nog 5 sleuven over voor extras.

Prijs??(6 mnd terug, incl flatscreen monitor) 800 euro!!!!

En loopt als een trein, alle aansluitingen zitten zowel voor als aan achterzijde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan