Een system repair, hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Allereerst: Ik heb windows xp prof. Ik heb wat problemen met mijn internetverbinding (Chello), verbinding valt steeds weg, modem blijft online, dit probleem speelt al sinds oktober. Nu krijg ik het advies om windows op nieuw te installeren of een repair uit te oefenen. Nu mijn vraag wat gebeurd er precies bij een repair van windows, en hoe doe ik dit stap-voor-stap?
Alvast dank.
 
Probeer eens deze.

Leg de CD van Windows in de CD-rom.
Ga naar Start -> Uitvoeren en type daar in sfc /scannow.

Dan gaat hij controleren of er bestanden beschadigd zijn of missen. Indien dat het geval is zal Windows ze herstellen.
 
Geplaatst door Lucky Fred
Probeer eens deze.

Leg de CD van Windows in de CD-rom.
Ga naar Start -> Uitvoeren en type daar in sfc /scannow.

Dan gaat hij controleren of er bestanden beschadigd zijn of missen. Indien dat het geval is zal Windows ze herstellen.

Heb ik inmiddels gedaan, ik kreeg toen het hele proces doorlopen was, die blauwe balk helemaal gevuld was zeg maar, geen melding dat hij wat vervangen heeft. Is dit een teken dat het goed is gegaan?
 
Dat kun je inderdaad niet zien wat in principe wel jammer is. XP heeft de eigenschap het gewoon te doen en geen melding ervan te geven of er inderdaad wat vervangen is.

Bij dit proces moet je kijken wat het probleem voor de tijd was en of het probleem nader de system file check verdwenen is.

In jouw geval dus kijken of de verbinding nu wel gewoon stabiel is en niet dus steeds wegvalt.
Valt de verbinding nu nog steeds weg dan heeft het niet geholpen, blijft ie wel gewoon heeft het wel geholpen.
 
Geplaatst door Lucky Fred
Dat kun je inderdaad niet zien wat in principe wel jammer is. XP heeft de eigenschap het gewoon te doen en geen melding ervan te geven of er inderdaad wat vervangen is.

Bij dit proces moet je kijken wat het probleem voor de tijd was en of het probleem nader de system file check verdwenen is.

In jouw geval dus kijken of de verbinding nu wel gewoon stabiel is en niet dus steeds wegvalt.
Valt de verbinding nu nog steeds weg dan heeft het niet geholpen, blijft ie wel gewoon heeft het wel geholpen.

Ok, dan hou ik het even in de gaten. Alleen het lastige, of in dit geval het goede, het kan zijn dat de verbinding het dagen lang blijft doen zonder uitval maar er zijn ook wel eens dagen dat mijn verbinding een 'knipperlicht' is. Ben benieuwd. Mocht het niet geholpen hebben meld ik het hier wel weer.
 
Ik ben bang dat er andere zaken aan de orde zijn. Ik weet niet welke maar bij mij valt de laatste maand ook geregeld en ongeregeld de verbinding uit tussen de ethernetkaart en het modem. Ik heb zonnet geraadpleegd maar die kwamen er na 1 uur ook niet meer uit en het advies was dan ook om windows xp opnieuw te installen. Probeer een als je online bent om via start- uitvoeren- cmd en dan ok te klikken en dan te pingen naar je modem (meestal ping 10.0.0.138). Bij mij kent hij de opdracht pingen niet eens meer, dus ben ik benieuwd wat hij bij jou te zeggen heeft. Mijn computer is spyware en virus vrij zover ik kan zien tenminste. Misschien een heel nieuw en nog niet ondekt virus:confused:
 
Geplaatst door BuxBux
Ik ben bang dat er andere zaken aan de orde zijn. Ik weet niet welke maar bij mij valt de laatste maand ook geregeld en ongeregeld de verbinding uit tussen de ethernetkaart en het modem. Ik heb zonnet geraadpleegd maar die kwamen er na 1 uur ook niet meer uit en het advies was dan ook om windows xp opnieuw te installen. Probeer een als je online bent om via start- uitvoeren- cmd en dan ok te klikken en dan te pingen naar je modem (meestal ping 10.0.0.138). Bij mij kent hij de opdracht pingen niet eens meer, dus ben ik benieuwd wat hij bij jou te zeggen heeft. Mijn computer is spyware en virus vrij zover ik kan zien tenminste. Misschien een heel nieuw en nog niet ondekt virus:confused:

Dit soort truckjes heb ik al vaker uitgehaald. Als ik gewoon verbinding heb kan ik gewoon pingen naar de servers van Chello (mailserver), naar dat IP adres wat jij melde kreeg ik een time out.
 
Geplaatst door Lucky Fred
Dat kun je inderdaad niet zien wat in principe wel jammer is. XP heeft de eigenschap het gewoon te doen en geen melding ervan te geven of er inderdaad wat vervangen is.

Bij dit proces moet je kijken wat het probleem voor de tijd was en of het probleem nader de system file check verdwenen is.

In jouw geval dus kijken of de verbinding nu wel gewoon stabiel is en niet dus steeds wegvalt.
Valt de verbinding nu nog steeds weg dan heeft het niet geholpen, blijft ie wel gewoon heeft het wel geholpen.

Nou dit heeft dus ook niet geholpen, heb deze week weer diverse uitvallen gehad. Enig idee wat nu te doen? System Repair wellicht, maar hoe doe ik dit?
 
Systeemherstel zul je ook niet veel aan hebben daar het probleem al sind oktober vorig jaar speelt.
Systeemherstel heeft een maximun aan herstelpunten die die kan opslaan.
Bovendien heb je dan het probleem met wijzigingen in het systeem die sinds die tijd zijn gemaakt die weer ongedaan worden gemaakt, dus zuller er andere problemen op kunnen treden.

Je zou Windows opnieuw kunnen installeren.
Het kan echter zo zijn dat je het probleem dan nog hebt omdat het ook aan een slechte splitter of slechte of te lange telefoonlijn kan liggen.
 
Geplaatst door Lucky Fred
Systeemherstel zul je ook niet veel aan hebben daar het probleem al sind oktober vorig jaar speelt.
Systeemherstel heeft een maximun aan herstelpunten die die kan opslaan.
Bovendien heb je dan het probleem met wijzigingen in het systeem die sinds die tijd zijn gemaakt die weer ongedaan worden gemaakt, dus zuller er andere problemen op kunnen treden.

Je zou Windows opnieuw kunnen installeren.
Het kan echter zo zijn dat je het probleem dan nog hebt omdat het ook aan een slechte splitter of slechte of te lange telefoonlijn kan liggen.

Oh? Ik dacht dat system repair iets anders was dan systeemherstel?
Nee Windows opnieuw te installeren gaat me wat te ver omdat ik niet zeker weet of ik hier de oorzaak mee verhelp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan