Hallo allemaal ik ben een absolute leek wat betreft .js.
M'n kennis houdt ongeveer op bij document.write() en wat variabelen aanmaken.
Ik wil het volgende doen:
Er zijn twee afbeeldingen laten we ze even open.gif en sluit.gif noemen.
Er is ook een tabel die er qua structuur ongeveer zo uit ziet:
Deze tabel kan langer of korter zijn dat ligt eraan hoe hij door mijn php gevuld wordt (unieke ids meegeven aan onclicks etc is dus geen probleem...)
Ik wil nu graag dat als iemand mijn site bezoekt alleen de <th>'s met speeldagen zichtbaar zijn en dat er achter de speeldag het plaatje open.gif staat. Als hier op gedrukt wordt moet het plaatje veranderen in sluit.gif en moeten alle <tr>'s die bij die speeldag horen zichtbaar worden. Als er vervolgens weer op een sluit.gif gedrukt wordt moeten alle <tr>'s weer verdwijnen.
Ik heb al meerdere scripts gezien die hier erg op lijken, maar werken meestal met divs of spans en ik heb gewoon niet genoeg kennis om dit om te schrijven
.
Iemand die kan helpen?
Mvg,
Niels
P.s als de vraagstelling niet duidelijk is hoor ik dat graag.
M'n kennis houdt ongeveer op bij document.write() en wat variabelen aanmaken.
Ik wil het volgende doen:
Er zijn twee afbeeldingen laten we ze even open.gif en sluit.gif noemen.
Er is ook een tabel die er qua structuur ongeveer zo uit ziet:
HTML:
<table class="overzicht">
<tr><th colspan="4">Speeldag 1</th></tr>
<tr><th colspan="2">Team A</th><th colspan="2">Team B</th></tr>
<tr><td>Niels</td><td>Niels</td><td>Meno</td><td>Menno</td></tr>
<tr><th colspan="4">Speeldag 2</th></tr>
<tr><th colspan="4">Speeldag 3</th></tr>
</table>
Deze tabel kan langer of korter zijn dat ligt eraan hoe hij door mijn php gevuld wordt (unieke ids meegeven aan onclicks etc is dus geen probleem...)
Ik wil nu graag dat als iemand mijn site bezoekt alleen de <th>'s met speeldagen zichtbaar zijn en dat er achter de speeldag het plaatje open.gif staat. Als hier op gedrukt wordt moet het plaatje veranderen in sluit.gif en moeten alle <tr>'s die bij die speeldag horen zichtbaar worden. Als er vervolgens weer op een sluit.gif gedrukt wordt moeten alle <tr>'s weer verdwijnen.
Ik heb al meerdere scripts gezien die hier erg op lijken, maar werken meestal met divs of spans en ik heb gewoon niet genoeg kennis om dit om te schrijven

Iemand die kan helpen?
Mvg,
Niels
P.s als de vraagstelling niet duidelijk is hoor ik dat graag.