een tabel maken binnen een tekstvlak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordavind

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Berichten
4
Hoi,

Voor mijn werk ben ik een access database aan het maken. Ik heb een formulier gemaakt waarbij ons team gegevens van ons clienteel kan noteren. Ik zou er graag een tekstvak (memo, tekst) in hebben waarbij ik in twee kolommen kan werken. Ik heb het reeds geprobeerd met het invoegen van een object, OLE van Word (en dan gewoon een tabel tekenen) en Excel.

Die OLE invoegingen krijg ik er enkel op als "niet afhankelijk" wat maakt dat dezelfde tekst in elk record terugkomt... niet de bedoeling !!!

Is er een mogelijkheid om een tabel (twee kolommen en een twintigtal rijen) in een "memo" of in een "tekstvlak" te krijgen? of moet ik via het invoegen van een object werken?


Alvast bedankt!!!
 
Verdiep je eens in een continous subform!

HTH:D

wel... heb er de help functie is bijgehaald. Maar ik begrijp niet dat een continous subform de oplossing zou kunnen zijn. Maar ja ik ben dan ook redelijk nieuw binnen access.:eek:

Dus misschien een tweede poging om mijn probleem duidelijk te maken.

Ik wil eigenlijk in mijn "memo" vak bij mijn formulieren een tabel zoals je die in word zou kunnen hebben. zodat we in onze "klantgeschiedenis" gemakkelijk de datum kunnen ingeven in de eerste kolom en met daarnaast in de tweede kolom de handelingen die we die dag voor die client hebben gedaan. Maar dit wel in hetzelfde "memo of tekstvak".

Grote merci...
 
maak een tabel
maak een bound form op die tabel.
maak het form continous
bewaar en geeft het een naam bijvoorbeeld subform1.
maak een form die we mainform zullen noemen.
leg er het subform control op en koppel deze met het subform1 form.
als je de randen en gedrag van je subform nu aanpast zodat het op een listbox of wat dan ook lijkt dan heb je wat je hebben wilt volgens mij.

HTH:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan