een te hete AMD XP met Coolermaster Aero 7+

• Onderwerp starter Onderwerp starter hewo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb alles netjes weg gewerkt, achter het moederbord langs enzo, en ik heb soort round cables dus die zullen ook niet veel tegen houden... voor de rest de koelers achter in de bak raken hun warmte niet kwijt ( er zitten roosters achter die aardig dicht zijn ) als ik deze er nou uitzaag zou dat dan helpen?

greetz
Hewo

zou dit helpen denken jullie, even die roosterjes eruit zagen

greetz
HEWO

Nu even verder hoe ik alles heb geinstalleerd ( het is een zelfbouw pc )

ik heb een sweex xenon kast ( midi tower ) en voorin die kast heb ik 2 blowers die naar binnen blazen, op de zijkant ( sidepanel ) heb ik 1 koeler die naar binnen blaast, en achterin heb ik 2 koelers+ de voeding output
die de lucht naar buiten blazen.

Als ik dit zo lees, heb je een overdruk gecreerd in je kast, immers 3× lucht in en 2×lucht uit (de lucht die de voeding er uit zuigt reken je niet mee) Als de fan's dezelfde ccm opbrengst hebben, krijg je overdruk en overdruk betekend stilstaande lucht. Ik zou eens beginnen met de 2 fans voor in de kast stil te zetten en kijken wat er dan gebeurd, ik denk dat de temp dat zal dalen.

Die roostertjes er uit halen zal inderdaad iets schelen maar niet schrikbarend.

Laatst bewerkt:
sorry ik ben terug van weg geweest,

ik heb 2 fans aan de voorkant eruit gehaald, het heeft niets geholpen denk ik want de temperatuur is nog steeds veel te hoog,

ik heb in die tijd ook artic silver gekocht en erop gesmeert

dit heeft alleen mijn systeem stabieler gemaakt :D
maar de temperatuur is niet gaan dalen
:(

gr
Hewo

Toch die gaatjes aan de achterkant er maar uithalen.;)
Je krijgt zo ie zo meer lucht wat er uit kan.
Ik zou de fan die op je sidepanel zit, omdraaien en de lucht laten afvoeren.

ja de fan op zijkant zit in het midden van de sidepanel :(

niet onder bij de videokaarten

moet ik hem dan nog steeds omdraaien?

Gewoon proberen.
Bij de ene kast werkt het niet en bij een andere wel.
Zijn je draden een beetje netjes weggewerkt, zodat de airflow goed doorstroomt?

ja, alle draadjes zitten niet in de weg, heb ze met een ty rib (ofzo) bijéén gebonden en weg gewerkt, heb round cabels voor hdd en cd-r0m

PS: het omdraaien van fan op zijkant heeft niets geholpen, ik heb hem weer naar binnen laten waaien

ik ga binnenkort naar computer winkel waar ik mijn pc vandaan heb en ik eis een nieuw moederbord/processor
want volgens mij is één van deze 2 producten defect

bij een vriend van me ( met 2800+ ) zijn de temperaturen maar 45 graden met een standaard koeler van AMD en bij mij 60 graden :(, hij heeft alleen een verschillend moederbord

greetz
HEWO

Geplaatst door hewo
sorry ik ben terug van weg geweest,

ik heb 2 fans aan de voorkant eruit gehaald, het heeft niets geholpen denk ik want de temperatuur is nog steeds veel te hoog,

ik heb in die tijd ook artic silver gekocht en erop gesmeert

dit heeft alleen mijn systeem stabieler gemaakt :D
maar de temperatuur is niet gaan dalen
:(

gr
Hewo

Heb je er niet een dikke kwak opgesmeerd? Dat is namelijk óók niet goed.

neej heb maar een beetje artic silver op core gesmeert, ik kan het oppervlak van de core net niet meer zien.

greetz
Hewo

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hewo
*SCHOPPPPPPPPPPP*
???snapiknie....!

Ik had zelf een graankorrel arctic in het midden van de core geplaatst en de koeler erop gezet...die spreid dan alles zelf uit. Het werkt prima dat spul...

Op de graka heb ik een zalman heatpipe met fan gemonteerd en kom niet hoger dan 41graden nu.

Misschien is dat een optie...kost wel 3 tientjes maar ja....
staat wel geinig achter mijn glasplaatje.

suc6
H

nou ik heb echt alles er aan gedaan om hem te maken,
ik heb hem naar Norrod gebracht ( computerwinkel ) en die kijken maar wat er aan de hand is hoor, misschien is moederbord kapot.

nog iets waar ik om moest lachen

norrod zei: je kan alle 2800+ niet met elkaar vergelijken, de een wordt heter dan de andere ( hij vondt 60 graden idle best wel normaal )
Nou toen had ik echt de tranen in me ogen van het lachen

toen zei ik van ik heb de processor ook op een ander moederbord geprobeerd, toen werd ie 40 graden idle, maar toen reageerde ie niet (net of hoorde ie het niet )

nou mij is altijd geleerd: tussen de 50 graden en hogere temps zijn te hoog voor een amd XP

wie heeft er nou gelijk? :p

-edit-

bedankt mensen voor het helpen :)

greetz
HEWO

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan