Een tekstvak met een vaste breede en automatische hoogte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ReilingJ en SNB. Ik heb besloten om het formulier te creeren op een userform. Het tekstvak dat zich nu mooi in de hoogte aanpast, heeft niet automatisch in zich dat het de onderstaande velden mee naar beneden schuift. Ik kom er niet uit, ondanks een speurtocht op het internet van 2 uren. Any Ideas Gr Jacfish (of is dit een andere post?)

Ik heb geprobeerd om e schrijffout in het onderwerp aan te passen maar dat is helaas (ook) niet gelukt :-)

Laatst bewerkt:
Beste Jackfisch,

inmiddels heb je al meerdere oplossingen gekregen voor je vraag die steeds een beetje veranderd. Wat wil je eigenlijk bereiken? Geef s.v.p. eerst aan wat je eindresultaat moet zijn. Kun je een voorbeeld sturen van het document dat je wilt gaan maken? Waarom en met welk doel etc.

ReilingJ, het klopt inderdaad dat ik zoekende ben naar een passende oplossing voor een administratief probleem en daarin steeds nieuwe uitdagingen tegenkom. Ik wil een formulier ontwikkelen waarmee gegevens ingevoerd kunnen worden waarna met 1 druk op de knop een overzichtsformulier met alle ingevoerde gegevens en een brief word gegenereerd. Nu moeten er veel handelingen uitgevoerd worden, plakken en knippen, documenten openen en sluiten, om tot dat resultaat te komen. Dat kan anders dacht ik en startte met de ontwikkeling van dat formulier, althans de zoektocht naar een manier om dat voor elkaar te krijgen.

Nu heb ik een UserForm gemaakt maar ik heb het gevoel dat dit niet optimaal is. De automatische hoogte werkt toch niet altijd even goed waarvoor ik, op basis van alle tips en reacties, een alternatief heb bedacht. Ik ben benieuwd naar jouw reactie en tips om het te verbeteren, makkelijker te maken. Gr en dank Jackfish

Bekijk bijlage UserForm helpmij.docx

Laatst bewerkt:
ReilingJ, dat is fijn, alleen mijn voorbeeld-Userform zit niet in de bijlage. Stel je voor drie teksboxen onder elkaar. Wanneer textboxA gevuld wordt met tekst neemt deze in hoogte toe. Het is mij wel gelukt om met de code (If Len(Me.TXB-A) > 100 Then TXB-B.Top = 242 End If) de twee onderliggende textboxen te verplaatsen. Nu moet TextboxB hetzelfde gaan doen met boxC, alleen op basis van hoeveel hij door boxA verschoven is.

Kan vanaf de plaats waar ik nu werk het document niet bekijken.
Het blijft veruit het makkelijkste als je een goed voorbeeld stuurt!!! S.v.p. alsnog.

De informatie die je verschaft is onvoldoende.

Goed dat je er naar vraagt. Hoe kan ik een document uploaden waar het userform in bewaard blijft?

Kies voor : "Reageer op vraag"

scrol een stukje naar beneden en kies voor "Beheer bijlagen"

De informatie die je verschaft is nog steeds onvoldoende. Zo maar enkele vragen:
- Worden de gegevens welke je verzameld daarna niet meer bewaard?
- Heb je een invulformulier nodig alleen om gestandaardiseerde brieven te maken?
- Worden de gegevens uit het invulformulier eenmalig overgezet naar een document?
- Wat bepaald jouw keuze voor een tekstvak in het document versus invulformulier?

Er van uitgaande dat je het invulformulier gebruikt alleen voor een brief te maken de volgende tip.

Misschien is het een oplossing om van de "Melding" meerdere tabbladen te maken dan heb je het probleem van het groeiende tekstvak niet meer.
Zelf zou ik sowieso gebruik maken van meerdere tabbladen m.i. veel overzichtelijker. Kies bijv. voor buttons "volgende" en "vorige" om naar de tabbladen te gaan op de laatste tab voeg je nog de button "opslaan" toe.

Een betere opzet van het userform maakt m.i. je vraag overbodig.
De noodzaak van overbodig grote lettertypes ontgaat me.

Bijlagen

De gegevens worden in een dienst verzameld en in een tabel van een word-document gezet. Daarna maakt de dienst een brief voor de verwijzer. Beide documenten worden bewaard. Mijn zoektocht begon om datgene wat automatisch kan (overzetten van gegevens) ook door Word te laten uitvoeren. Dank zij dit forum heb ik wat gestoeid met macro's en een beter beeld gekregen van hetgeen ik wil bereiken. rg leuk en nogmaals dank. Gr jackfish

SNB, ik had graag jouw opzet gezien, alleen het userform is er niet bij ingesloten.

Ik begrijp dat er voor het in hoogte aanpassen van de tekstboxen (die vervolgens de andere boxen opschuiven en het userform in hoogte aanpast) geen oplossing is. Dank voor alle reacties, weet dat ze erg gewaardeerd worden. jackfish

Voorbeeld van formulier met meerdere bladen.
Is het misschien een overweging het geheel in Excel te maken (inclusief brieven) ? Biedt wat meer mogelijkheden m.b.t. opslag gegevens t.o.v. een tabel in Word.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het kan wel, maar het is niet nodig, niet handig en niet verstandig.
Het is een wens die voortkomt uit een verkeerde analyse van de funktie van deze vorm van automatisering.

Laatst bewerkt:
Dit is nog al cryptisch:
Het een wens die voortkomt uit een verkeerde analyse van de funktie van deze vorm van automatisering.

V.w.b. gebruik Excel of gebruik meerdere bladen? Wiens verkeerde analyse? Welke vorm van automatisering? Was wat mij betreft slechts een tip tot nadenken over een mogelijke oplossing.

@ReilingJ

tenzij een andere gebruiker met een @ wordt geadresserd zijn opmerkingen gericht aan de vraagsteller.

Ik dacht dat ik de status al veranderd had :-) Dan toch een wedervraag aan SNB, kun je aangeven hoe jouw analyse in elkaar zit en wat er wel aan automatisering passend zou zijn? Gr en dank in advance Jackfish

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan