Een telefoonnummer werkt niet ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubs

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Berichten
6
Wat ik nu mee maak kan ik zelf haast niet geloven: Met mijn fax kan ik de hele wereld faxberichten sturen maar één specifiek nummer pakt hij niet. Als ik vanaf dezelfde locatie bel met de vaste telefoon dan geeft de fax die ik bel een bezettoon. Als ik het faxnummer wat ik wil bereiken met m'n mobiel kies dan krijg ik wel een faxtoon.

Iedereen kan naar het bedoelde faxnummer faxen maar ik niet??!!
 
Krijg je direct een error mlding of duurt dat een tijdje?
Ik weet dat er "stille" faxen zijn, en "actieve"faxen.
Actief betekend dat zodra ze de lijn oppakken zich melden als "piiiieeeeeeeeeeeep..... ik ben een fax, met deze boud-rate".

Een stille fax neemt op, en luisterd eerst naar de tegenpartij. meld die fax zich niet, dan gebeurd er niets, en krijg je uiteindelijk een foutmelding.

Wat bij jou het probleem ook kan zijn, is dat die 2 niet met elkaar willen communiceren vanwege boudrate verschillen of verschillen in communicatie.
Of vanwege dat 1 van beiden op een voip-lijn zit.
 
reactie op telefoonnummer werkt niet.

Voor alle duidelijkeid: de verzendfax staat in Wijchen, de ontvangstfax staat in Uden.
Vanuit elke willekeurige fax kan je een bericht naar Uden faxen maar niet vanaf mijn fax in Wijchen. Terwijl ik met deze fax wel naar andere faxen kan faxen.

Als ik het faxnummer van Uden kies met mijn vaste telefoon in Wijchen dan krijg ik een bezettoon.
 
En heeft 1 van jullie beiden voip?
 
reactie op telefoonnummer werkt niet.

Wij hebben een ISDN lijn voor fax, telefoon en computer.
 
Hallo huubs.

Waarschijnlijk is de isdn centrale of qvox in wychen niet goed ingesteld, zodat op deze op de isdn lijn de indetificatie van fax meestuurd, waardoor de andere kant niet reageerd. Als je met de fax in wychen naar een fax, faxed die is aangesloten op een analoge (PSTN) lijn zal er geen probleem zijn.

Kun je vertellen wat er tussen de fax en de isdnlijn zit en eventueel welke port.

Groetjes Erik Rothuis
 
Hoi,

ik ben misschien een beetje laat met een reactie: is het ooit gelukt vanuit een ander ISDN fax een faxbericht naar het ontvangstfax te sturen? Indien het ontvanstcentrale niet goed is geconfigureerd, dan komen faxen van een analoge lijn nog steeds binnen, maar niet vanuit een ISDN lijn...:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan