MJKoolschijn
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jan 2014
Hallo,
Vorig jaar heb ik voor het invoeren van quality charts op mijn werk een uitgebreide excel sheet gebouwd, wat het werk al wat eenvoudige maakt.
Maar nu wordt het invoeren nog steeds niet consequent gedaan.
De volgende acties moeten worden gedaan.
- Het door de software gegenereerd cvs bestand wordt geopend (stap 1).
- De bijbehorende quality chart wordt geopend (stap 2).
- Nieuwe Tab wordt toegevoegd (met het juiste order nummer) aan de quality chart (stap 3).
- Data van het CVS bestand wordt naar de nieuwe tab gekopieerd (stap 4).
- Op de general tab in de quality chart, wordt op de eerste horizontale vrije plaats het order nummer (overeenkomstig met de tab) ingevoerd (stap 5).
Excel haalt vervolgens alle benodigde data hij de tab, en berekend of alles correct is gedaan en aan alle kwaliteits eisen voldoet.
Daarna krijgen ze onder het door hun ingevoerd order nummer her resultaat in beeld. Passed, Failed of to approve (als hij meer dan 66% van max afwijking heeft).:thumb:
Die 5 stappen wil ik nog vereenvoudigen, maar denk dat ik dat met visual basic moet doen. Maar kan dat wel?
Gedacht over hoe de sheet eruit zou zien:
1 - Ze selecteren met een knop het gewenste CVS bestand (old stap 1)
2 - Ze selecteren met een knop de gewenste Quality chart (old stap 2)
3 - Ze voeren het order nummer in. (old stap 3)
4 - vervolgens klik je op knop controle kaart invoeren en dan worden de handelingen zoals eerder beschreven uitgevoerd met de aangegeven bestanden.
Aan het eind word de respons : Passed, Failed of to approve weergegeven.
Uiteraard heb ik wat hulp nodig om alles uit te voeren, maar voor ik me er volledig instort is de vraag:
Is dit wel mogelijk met excel/VB?
Of krijg ik zijn mega groot programma dat de pc hem nooit meer kan openen.
Wat zijn mijn eventuele alternatieve?
Alvast bedankt voor het mee denken.
mvg Maarten
Vorig jaar heb ik voor het invoeren van quality charts op mijn werk een uitgebreide excel sheet gebouwd, wat het werk al wat eenvoudige maakt.
Maar nu wordt het invoeren nog steeds niet consequent gedaan.

De volgende acties moeten worden gedaan.
- Het door de software gegenereerd cvs bestand wordt geopend (stap 1).
- De bijbehorende quality chart wordt geopend (stap 2).
- Nieuwe Tab wordt toegevoegd (met het juiste order nummer) aan de quality chart (stap 3).
- Data van het CVS bestand wordt naar de nieuwe tab gekopieerd (stap 4).
- Op de general tab in de quality chart, wordt op de eerste horizontale vrije plaats het order nummer (overeenkomstig met de tab) ingevoerd (stap 5).
Excel haalt vervolgens alle benodigde data hij de tab, en berekend of alles correct is gedaan en aan alle kwaliteits eisen voldoet.
Daarna krijgen ze onder het door hun ingevoerd order nummer her resultaat in beeld. Passed, Failed of to approve (als hij meer dan 66% van max afwijking heeft).:thumb:
Die 5 stappen wil ik nog vereenvoudigen, maar denk dat ik dat met visual basic moet doen. Maar kan dat wel?
Gedacht over hoe de sheet eruit zou zien:
1 - Ze selecteren met een knop het gewenste CVS bestand (old stap 1)
2 - Ze selecteren met een knop de gewenste Quality chart (old stap 2)
3 - Ze voeren het order nummer in. (old stap 3)
4 - vervolgens klik je op knop controle kaart invoeren en dan worden de handelingen zoals eerder beschreven uitgevoerd met de aangegeven bestanden.
Aan het eind word de respons : Passed, Failed of to approve weergegeven.
Uiteraard heb ik wat hulp nodig om alles uit te voeren, maar voor ik me er volledig instort is de vraag:
Is dit wel mogelijk met excel/VB?
Of krijg ik zijn mega groot programma dat de pc hem nooit meer kan openen.
Wat zijn mijn eventuele alternatieve?
Alvast bedankt voor het mee denken.
mvg Maarten