"een van de LAN kabels is niet aangesloten", herhalend voor een enkele seconde. Help?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostblom

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Berichten
6
Een nogal vaag probleem. Het ene moment gebruik ik internet en werkt alles fantastisch, dan ineens komt er een icoontje met "een van de LAN kabels is niet aangesloten" in mijn windows balk te staan voor maar 1 seconde, wanneer deze daarna gelijk weer weg gaat.

Het probleem is dit ik die ene seconden niet kan internetten. Nou lijkt dat geen probleem zou je zeggen, maar die ene seconde banned en schopt mij dus uit elk internet spel omdat de verbinding heel kort is verbroken. (Nog al lastig als je some elke 10 minutes World of Warcraft moet afzetten en opnieuw moet opstarten).

Ik zit bij Multikabel / Quicknet. Daar had ik contact mee opgenomen maar het enigste wat ik kreeg was een ontzettend cliché-achtig antwoord van "Wij weten het niet, probeer een internet wizzard for multikabel te downloaden". Deze leest natuurlijk mijn internet en zegt dat deze fantastisch werkt. Nogal logisch want die disconnection duurt maar een enkele seconde en die merkt hij nou net niet op.

Is iemand bekent met dit probleem, heeft iemand zoiets al eerder opgelost of weet iemand wat er mogelijk mis kan zijn? Hulp is erg welkom, aan mijn ISP heb ik dus weinig gehad tot nu toe.

Alvast heel erg bedankt.

- Joost.
 
Laatst bewerkt:
het eerste wat in mij opkomt is misschien een los contactje bij de pc aansluitinn of een andere lan connecter ergens probeer eens een beetje met een van de connectors te bewegen en kijk of die melding weer komt
 
ik zit ook bij quicknet en heb er ook last van sinds gister

dan is het dus geen los contact zoal ik eerder zei

excuseer mij.

bertus was net iets eerder met het plaatsen van zijn bericht toen ik nog bezig was met mijn eerste bericht
 
Laatst bewerkt:
De modem is 3 jaar oud, de router misschien wel 6, ik ging toch even aan de hardware twijfelen.

Zeg, Bertus, kreeg jij een precies hetzelfde probleem? 1 seconde disconnecting gevolgd door gewoon weer werkzaam internet? Het lijkt me sterk in dat geval dat wij toevallig alle twee precies hetzelfde probleem zouden hebben. Ik wacht nog even op meer reacties.
 
Ik zit ook bij Quicknet, en ik zie op het modem de laatste tijd het ook gebeuren. Geen probleem voor mij, maar kan me voorstellen dat jij er wel last van hebt.

NB: Ik zit rechtstreeks op de modem, en de (Copperjet) ADSL-modem heb ik nu precies 1 maand in gebruik genomen.

Lijkt mij dus een probleem dat algemener is dan Quicknet wil laten voorkomen...

Tijs.
 
Haal het bewijs hiervoor uit je Logboek,waarmee je dus kan bewijzen dat het zo is
 
Haal het bewijs hiervoor uit je Logboek,waarmee je dus kan bewijzen dat het zo is

Dat zal dan het logboek van de router moeten worden, want de topicstarter gebruikt een router.

Tijs.
 
Ik heb nu mijn gehele router terug gezet naar de fabriekswaarden omdat deze ineens helemaal niet meer werkte en ik niet eens meer via mijn webbrowser in mijn modem kon komen. :shocked: Na manueel te resetten verbindt het internet zich weer. Het is nu weer afwachten totdat hetzelfde probleem zich weer voordoet of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan