een van de netwerk kabels is niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Hallo,

Deze melding krijg ik regelmatig, dat duurt een paar seconden en dan is de verbinding er weer!
Wie weet waar dit aan ligt?

alvast bedankt,

Jabuzero

Aansluit schema

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Dit bleek te liggen aan de aansluitvolgorde van de aders in de UTP kabel.
Het blijkt erg belangrijk te zijn dat de volgorde van het aansluitschema gevolgd wordt.

Laatst bewerkt:
Voor de zekerheid heb ik maar ff 2 nieuwe stekkertjes op de UTP gezet en de volgorde is correct, maar dat was al zo want op m'n vorige netwerkkaart had ik dit probleem niet.
De kabel zit nu rechtstreeks aangesloten op de geintegreerde netwerkaansluiting op het moederbord (MSI KT4V), sinds het op deze manier aangesloten zit heb ik dit probleem!
Kan het misschien ergens een instelling zijn?

voor alle duidelijkheid
1=wit/orange
2=orange
3=groen/wit
4=blauw
5=blauw/wit
6=groen
7=wit/bruin
8=bruin

als dit klopt zit je goed

In die volgorde heb ik de stekkers aangesloten en heb nog steeds hetzelfde probleem...................

Geplaatst door Jabuzero
In die volgorde heb ik de stekkers aangesloten en heb nog steeds hetzelfde probleem...................
probeer eens met een andere netwerkkaart...?

Dat is natuurlijk een optie, maar ik moet toch gewoon LAN-onboard kunnen gebruiken?
Kan het ook te maken hebben met het mac-adres van de netwerk aansluiting, want die is natuurlijk wel gewijzigd !
Ik heb nu 3 pc's op een Edimax router aangesloten en voorheen gebruikte ik het netwerkkaartje van @home in mijn pc.

@home kijkt niet naar mac-adressen.

Wellicht dat de netwerkkaart niet helemaal fris meer is

Het is een splinternieuw MSI KT4V mainboard met LAN on-board !! ;)

Geplaatst door Jabuzero
Het is een splinternieuw MSI KT4V mainboard met LAN on-board !! ;)
geloof ik graag :)
maar als je het nou eens met een netwerkkaart probeert...? dan weet je of ut aan dat onboard spul ligt, of aan de kabel...

Het ligt dus aan dat on-board spul:D, want met een ander kaartje geeft ie geen melding.
Dus nu moet ik er achter zien te komen wat er schort aan het on-board spul !!

Geplaatst door Jabuzero
Het ligt dus aan dat on-board spul:D, want met een ander kaartje geeft ie geen melding.
Dus nu moet ik er achter zien te komen wat er schort aan het on-board spul !!
tjah, mijn mening is: onboardtroep = rommel
gebruik je toch gewoon een netwerkkaartje?

Smerig, 1 of meerdere contactpunten defect (nr 1,2,3 of 6) of 1 of meerdere contactpunten staat niet goed

tjah, mijn mening is: onboardtroep = rommel
ben ik het niet helemaal mee eens, maar ieder z'n mening :)
Smerig, 1 of meerdere contactpunten defect (nr 1,2,3 of 6) of 1 of meerdere contactpunten staat niet goed
bedoel je dat er een stekkerje o.i.d. niet goed is, of de aansluit volgorde?

Aan de kabel ligt 't dus niet, want met het netwerkkaartje krijg ik geen melding.
Ik heb de UTP aansluiting op het moederbord eens goed bestudeerd, maar kan daar geen afwijking vinden.
Dit wordt weer probleem zonder end denk ik.
Na ja, ik draai voorlopig wel ff op het pci netwerkkaartje, totdat de oplossing zich aandiend.

toch weer bedankt voor de reactie's :thumb:

Staat je onboard spul niet uitgeschakeld in het bios?

Op het moment dat het probleem zich voordoet staat het onboard spul gewoon ingeschakelt in de bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan