Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eppel

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Hallo ,

Ik heb op mijn pc vista eraf gehaald en xp 32 erop gezet, mijn netwerkkabel heeft het altijd gedaan.(op dezelfde avond nog) Voor de rest heb ik er niet eens aangezeten en nu krijg ik dus de melding; Een van de netwerkkabels is niet aangesloten. Ik heb al de hele avond zitten prutsen maar ik krijg het niet klaar. Ik heb ook de drivers voor de netwerkkaart geïnstaleert. Wat ik ook al heb geprobeert is in command /release en dan /renew dat werkt ook al niet:confused:

mvg,

Eppel

Druk de ethernetkabel nog eens extra goed aan bij zowel de router als de PC. Verder zou het ook de ethernetkaart kunnen zijn, zeker als het een on-board geval is (heb ik nu al 2 keer meegemaakt). In dat geval is de enige oplossing een andere kaart erin. Heb je toevallig niet ergens nog een ethernetkaartje (wan of lan) liggen om te testen of dat dan wel werkt?

Als ik het met een andere kaart probeer krijg ik weer hetzelfde probleem:confused:. Hij is wel onboard inderdaad maar het gekke is op dezelfde avond heeft hij het bij vista wel nog gedaan.
Waar ik mijn kabel in de pc moet doen zit ook nog een groen lampje als hij geen connectie had met de modem brand het lampje niet, maar in dit geval brand hij ook gewoon.

Laatst bewerkt:
Na herinstallatie alle benodigde drivers geinstalleerd, ook b.v. de chipset drivers?

Nog niet alle drivers ben niet zo goed in de dingen met drivers:confused: Ik heb de realtek drivers voor mijn netwerkkaart wel geinstaleert.

Waar kan ik vinden wat voor chipset ik heb? Ook met het programma Everest?

Laatst bewerkt:
Altijd eerst beginnen met de chipset drivers, die MOETEN

Daarna pas de andere drivers, allemaal!!

Laatst bewerkt:
Oke, maar wat zijn de chipset drivers precies? Sorry dat ik er niet zoveel verstand van heb:o

Daar is juist dit forum voor!!

Even bij het begin beginnen:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, Compaq, HP, Acer, Fujitsu etc., geef dan merk en type van je pc

Heb je een zgn samengestelde pc, geef dan merk en type van je moederbord

Ik heb een zelf samengestelde pc het moederbord is MSI Platinum P45.
Ik heb met everest gekeken bij Chipset maar dan staat er niks bij:confused:

Ah, als het een MSI-bord is is het heel eenvoudig. Installeer gewoon de live update software van MSI en de rest is gewoon op de knop drukken :)

Ik heb dat live update wel geïnstaleert maar als ik kijk op die cd voor Realtek netwerk en Realtek Audio, is die alleen voor Vista. Maar netwerk heb ik gelukkig al maar werkt dat live update dan ook?

De Live update werkt niet omdat ik geen internet heb :P
mvg eppel:cool:

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de link :thumb: Ik ga ze nu downloaden en Instaleren

Ik heb dat live update wel geïnstaleert maar als ik kijk op die cd voor Realtek netwerk en Realtek Audio, is die alleen voor Vista. Maar netwerk heb ik gelukkig al maar werkt dat live update dan ook?

De Live update werkt niet omdat ik geen internet heb :P
mvg eppel:cool:

Oeps, was even een senior-moment. Je hebt helemaal gelijk. Hoe kan ik nu voorstellen om een live update te doen als je geen netwerk connectie hebt:o
Ik denk dat ik maar beter in de zon kan gaan liggen.

Erm, wat moet ik met die TPMdriver doen? Moet ik die ergens inzetten of?

Hoe instaleer ik die want ik krijg een .cat bestandje als ik die open zie ik de catalogus van beveiligingen, dan zit er wel een setup in maar die opent het met kladblok. Als laatst zit er nog een systeembestandje in en die kan je gwn niet openen dus, wat nu ?:p

Laat die maar even dan en doe de tweede die ik aangaf eerst

De drivers zijn geïnstaleert maar nu nog steeds geen internet:confused: Krijg nog steeds dat er geen netwerkkabel is aangesloten..

Ik heb internet ik weet niet hoe maar het is opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan