Een "vanalles"-budget-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reijnaart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
Berichten
4
Hallo allemaal,

Mijn antieke pc uit de tijd toen de euro nog jong was is het langzaam aan het begeven. Hij is de afgelopen 7 jaar wel eens geupgrade met restafval, maar nu is het toch niet meer rendabel en wordt hij te traag voor onze verwachtingen. Daarom ook mijn vraag: Willen jullie eens een voorstel doen voor de opbouw van een pc die voor ons wel weer zou kunnen voldoen (en is een kant-en-klare bak dan misschien beter als een zelfbouw?, ik zie daarin nl. vaak videokaarten die me niet zo aanspreken en in de huidige combinatie videokaarten/processoren en geheugen ben ik niet zo thuis)

----
Budget - +-650 :(
Doel
1. Gamen
2. Multimedia
3. Internet+Email
4. Beeldbewerking/Videobewerken (maar geen zware zaken imo, beetje fotoshop en filmpjes van de kleine converteren om te knippen e.d.)

(maar ook dergelijke zaken tegelijkertijd, bijv. zonder al te veel bijwerkingen dvdkijken op tv die nog niet over hdmi beschikt, terwijl op de pc ondertussen andere zaken gedaan kunnen worden uit het bovenstaande rijtje.


Hoe belangrijk is stilte? - Mwoah... Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - geen voorkeur

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Win7
Andere software? - geen

Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook:
in huis: monitor muis of toetsenbord, dvdspeler/brander. Daarnaast een stapel (oudere) in en externe harde schijven vanaf 200gb en hoger (dus misschien een nieuwe harde schijf) (zie bijgevoegd txt voor de restbak die ik gebruik, misschien is er daarvan nog iets bruikbaar in jullie ogen)

Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? nee, niet direct iets op het oog

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc? wens niet direct. Op dit moment is de pc aangesloten aan stereo en tv, ook die beiden nog uit de tijd dat tv's nog 20 kilo of meer wogen. Tv wordt tzt wel vervangen voor iets met hdmi. Zijn er kaarten die zowel oude als nieuwe tv-out/hdmi hebben of kan ik de oude videokaart er gewoon naastzetten voorlopig zonder dat dit consequenties heeft voor de pc zelf?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groetjes,
Reijnaart
 

Bijlagen

  • Restbak.TXT
    7,9 KB · Weergaven: 31
ik zie in je txt windows 7 ulti staan, heb je die dus al? of in ieder geval de licentie, anders kan je die licentie of HDD 'meenemen' naar je nieuwe PC dat scheelt aanzienlijk in de kost.

Zit er ook een HDD in met een smalle data kabel, de zogenaamde Serial ATA.
serialATA_cable_vs_ata133.jpg


De bovenste is SATA de onderste ATA, heb je ook DVD/CD met die aansluiting kunnen we die ook weer weglaten namelijk.

Zoals ik op het txtje zie vind ik geen SATA drives, maar als ik ST320082 even google zie ik dat het wel een SATA is.

Even snel:
Heb je al een HDD met met Sata?
Heb je al een cd/dvd speler/brander met sata?
Heb je al windows 7 ultimate op die pc en wil je die meenemen naar je nieuwe?
 
  • -Heb je al een HDD met met Sata?
    De 4 schijven van 200GB (ST320082) zijn inderdaad allemaal Sata. Van de rest weet ik het niet of ze die optie hebben (zal wel niet) daar ik die als externe schijf gekocht heb en nooit open heb gehad

  • -Heb je al een cd/dvd speler/brander met sata?
    geen SATA nee, degenen die erin zitten zijn ATA (ik gebruik ze echter ook niet erg veel, geen prioriteit dus)

  • -Heb je al windows 7 ultimate op die pc en wil je die meenemen naar je nieuwe?
    Er staat momenteel wel ultimate op, maar ik wil deze pc misschien ook nog levend houden als reserve voor te werken, dus een nieuwe win7 (home zal voldoende zijn denk ik?) is wel nodig, wou ik nog even overwegen, dus ga voorlopig maar van uit dat ie mee gaat.
Groetjes,
Reijnaart
 
Ik ga er van uit dat windows 7 meegaat naar je nieuwe systeem.
ALs je de cd al hebt (of je download en brand em gewoon ^^) hoef je alleen maar een licentie te kopen (dacht ik, graag een bevestiging van een andere helpmij er)

Volgens mij zou alles prima moeten werken, ook graag nog even bevestigd hebben door een andere persoon.

Klik hier Als je op bestelkosten berekenen druk en je wilt ze allemaal bij de zelfde winkel dan kom je het goedkoopst en veiligst uit bij Afuture met � 657,56 incl. verzenden en iDeal betaling. Raad je wel aan om voor iets meer een grotere HDD te nemen.


Edit: heb em toekomst klaar gemaakt met usb 3 op heb moederbord
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al heel goed uit Generation :thumb: (heel stuk verder dan ik al ben geweest)

Vanmorgen komt mijn vrouw met de deegrol naast me staan en begint over het verjaardagskado dat al 6 maanden op zolder staat.
En inderdaad, ik heb op zolder een miditower, de Aerocool Hi-Tech7 Pro, al een hele tijd staan. Is dat nog wat om hierin mee te nemen?
 
Ik zie geen probleem waarom niet, ik zal het lijstje even aanpassen.

Edit: hij moet wel compleet zijn, staat een beetje ***lig als je de stand offs voor je mobo tray niet meer hebt ;)
 
Helemaal compleet die kast hoor, ik moet de doos zelfs nog openmaken ;)

Je lijstje wordt besteld, GenerationKill. Hartstikke bedankt :thumb:

Hier mag nu een slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan