Een virus veranderd Map in snelkoppeling maar ... please help needed..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carpangler

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2001
Een virus veranderd Map in snelkoppeling maar deze doet niets als je hem aanklikt.
Alle inhoud van de map is niet meer te bereiken. Ik heb nadat ik een vermoeden kreeg
mijn pc laten scannen door een aantal online scanners en 1 van hen gaf een vermoedelijk virus aan, en er was nog geen oplossing voor. En tot mijn verbazing een heel grote lijst van bekende antivirus programma's die deze niet tegen kunnen houden of zelfs herkennen en nog erger.. er stond helemaal geen die er wel wat mee kon..
Zelf gebruikte ik ten tijde van de besmetting NOD32

En dan nu het domste van allemaal... Ik heb de melding en informatie weggeklikt
en nu weet ik niet meer hoe dit virus heet of wat voor soort virus het was..

please help me...
Carpangler.:(

Zoiets heb ik hier op het forum vaker gezien: Wat het virus deed is het hernoemen van de originele map naar een nieuwe naam (bijv. 07654234) en die verbergen.
De snelkoppeling met de originele naam van de map bevatte een opdrachtregel, waarbij (uiteindelijk) ook die nieuwe map werd geopend maar eerst het virus opnieuw werd geïnstalleerd/geactiveerd.

Wat je dus moet doen is de Eigenschappen opvragen van de snelkoppelingen en de daar genoemde Opdrachtregel hier aangeven. Hopelijk wordt daar dan uit duidelijk wat de nieuwe (verborgen) mappen zijn waar je bestanden écht staan.

Overigens zul je natuurlijk wel je pc nog moeten scannen (zie tip crash).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan