Een virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lynley

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
14
Ik hoop dat ik hier op de goede plaats ben, zoniet dan hier voor alvast mijn excuses. Ik heb vanavond een versie van Norton 2009 gedownload en geinstalleerd via een site Malavida (als ik het goed heb onthouden), ik werdt keurig doorverwezen, maar nu krijg ik steeds als ik mijn internet of MSN opstart een zwart schermpje te zien met een heleboel tekst. Ik heb het programma er meteen afgehaald, een zoek opdracht uitgevoerd om er zeker van te zijn dat het er af is. Ook heb ik mijn computer een aantal malen opnieuw opgestart. Maar het zit er nog steeds. Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik vind het ontzettend vervelend. Alvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • Problem.JPG
    Problem.JPG
    61,9 KB · Weergaven: 52
Gezien hij iets met MSN doet zou ik direct scannen met je virusscanner en liefst daarna nog met een online scanner als Trend Micro. Daarnaast ook scannen met Malwarebytes Antimalware. Als het goed is herkennen die de meeste malware wel.
 
Ik heb jullie tips opgevolgd, maar ik heb nog steeds van die zwarte schermpjes zodra ik MSN of internet op start. Ik heb het idee dat het iets met mijn c schijf te maken heeft omdat de schermpjes aangeven "C:\ProgramFiles\Internet Explorer\IExplore.EXE" En ik heb er ook nog een voor mijn Windows toolbar. Bedankt voor jullie hulp. Er zaten inderdaad wat dingen op de PC die er niet thuis hoorden, maar dit vind ik ook wel erg raar.
 
Als ik op internet zoek hebben meer mensen last van dit scherm. Allemaal opgetreden in de laatste week. Algemene aanname is dat het een nieuw virus/malware type is. In dat geval is bestanden veiligstellen, de boel formateren en herinstalleren het enige wat je nog kunt doen. :(
 
Dank je wel voor de tip. Ik ga straks eens kijken of het allemaal lukt.
 
Ik start net mijn computer op om de computer schoon te vegen en alles opnieuw erop te zetten, is dat zwarte schermpje weg. Ik ben er wel blij mee, maar is het virus (als het er zat) nu ook echt weg. Volgens de Trend micro Anti Virus is er niets aan de hand. ik vertrouw het echter nog niet helemaal en ook is mijn internet best nog wel traag. In ieder geval heel hartelijk bedankt voor de tips hier.
 
Gezien de berichten op internet en het feit dat je internet nog traag is, gecombineerd met het feit dat de problemen zijn begonnen na een installatie vanuit een discutabele bron zou ik persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen, zeker omdat het om een nieuw virus gaat. De antivirus programma's staan er om bekend dat ze zeker niet alle virussen ontdekken en zeker de nieuwere niet. De beste virusscanner komt tot ongeveer 60% van de virussen die hij detecteert dus het niet vinden van iets door een virusscanner geeft geen garantie.

Maar uiteindelijk moet je zelf de keuze maken of de lasten van het opnieuw formateren en installeren opwegen tegen het risico van een geïnfecteerde computer.
 
Ik was ook nog niet zeker of het virus eraf is. Ik moet eens even kijken hoe het allemaal werkt. Ik ben volgens mij geschikt voor het boek "computer voor dummies". Maar ik ga zeker formatteren en alles eraf en er weer op gooien.
 
Welke provider heeft u als ik vragen mag? en probeer is eens de modem een paar uur uit te zetten dit helpt vaak tegen trage verbindingen
 
Een virus

Mijn provider is UPC, dat is de enige die kabel aanbied in het gebied waarin ik woon. Ik moet zeggen dat mijn internet verbinding wel sneller is geworden, maar hij is nog niet zo snel als hij was. Het enige dat lang nodig heeft om op te starten is mijn Yahoo email. Ik ga dit weekeinde de modem een poosje uitzetten om te kijken of het werkt. Bedankt voor de tip.
 
Ik heb de computer leeg gehaald, geformatteerd en weer opnieuw gevuld. Ik wist alleen niet dat ik de drivers ook nog moest installeren, maar nu dat gebeurt is loopt alles weer als een zonnetje. Het probleem is dus opgelost. Mijn hartelijke dank voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan