• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een voorwaarde 2 data naar 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeripimo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Hoi,

Helemaal nieuw hier en zoek een antwoord op de volgende vraag.

In mijn spreadsheet heb ik deze formule: =IF(code M127:M364=1;kas+giro;"")
Als uit een andere kolom de code 1 is worden data gezet in de kolom waar de formule is.

Wat ik wil is dat die data niet alleen hier gezet wordt maar gelijktijdig ook in een 2e kolom.

Hoe pas ik deze formule aan?

met dank

Welkom.

Het resultaat van een formule komt altijd terecht in de cel waarin zich de formule bevindt.
Stel dit is in cel A2. Als je het resultaat ook in B2 wilt hebben, dan moet je daar de formule =A2 invullen.

Het is overigens handiger als je het bestand toevoegt (via "Ga geavanceerd"), ontdaan van gevoelige gegevens.

Bedankt voor je antwoord maar het is niet helemaal wat ik bedoel.

Ik heb het spreadsheet geupload dat ga geavanceerd kan ik niet vinden.

Als ik in kolom M code 1 invul gaat de waarde van kolm G of H naar kolom N (inkoop)
Wat is wil is dat als ik code 12 invul de waarde van G of H naar kolom N (inkoop) gaat maar tevens OOK naar kolom Y (ICP)

Enig idee hoe ik de formule kan aanpassen?

Bijlagen

Wat Marcel al zei, als je wat in kolom Y wil hebben zal daar ook een formule moet staan die dat regelt.

Zoiets, in Y6 (en gekopieerd naar beneden):
Code:
=ALS($M6=Y$2;kas+giro;"")

Ik ga ervan uit dat de codes op regel 2 aangeven in welke kolom je de bedragen wilt hebben. Zo ja, dan kun je de formule ook kopiëren naar de andere kolommen met 1-12 op regel 2 (dus kolommen N-Y). Maar kennelijk geldt dat niet voor Inkoop want daar moet het bedrag altijd komen???

Zoiets, in Y6 (en gekopieerd naar beneden):
Code:
=ALS($M6=Y$2;kas+giro;"")

Ik ga ervan uit dat de codes op regel 2 aangeven in welke kolom je de bedragen wilt hebben. Zo ja, dan kun je de formule ook kopiëren naar de andere kolommen met 1-12 op regel 2 (dus kolommen N-Y). Maar kennelijk geldt dat niet voor Inkoop want daar moet het bedrag altijd komen???

Voor de duidelijkheid.

Met code 1-11 respectievelijk naar inkoop, verkoop tel/porto .... enz.
met code 12 wil ik in kolom N (inkoop) EN kolom 12 (ICP), dus dezelfde waarde in 2 kolommen en dat alleen bij code 12.
code 12 is dus de afwijkende en alleen bij die code 2 kolommen, andere 1-11 alleen naar 1 kolom

Ah, dan is kolom N de afwijkende kolom. ;)

In N6, kopiëren naar beneden zover als nodig:
Code:
=ALS(OF($M6=N$2;$M6=12);kas+giro;"")

In O6, kopiëren naar rechts t/m Y6 en naar beneden zover als nodig:
Code:
=ALS($M6=O$2;kas+giro;"")

Bedankt Marcel dit werkt.

Misschien nog een suggestie die wat eenvoudiger is.

Als kolom M code 1 OF 12 resultaat in N

Dan hoef ik voor de rest geen formules te veranderen als ik het goed heb.

alvast bedankt voor de tip

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan