• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een vraag als nieuweling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eefjek1986

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Hallo allemaal,

ik heb jullie forum via vrienden gevonden, en ik zou nu ook graag van jullie hulp gebruik willen maken.

Het gaat om het volgende:

Ik heb (op mijn werk) een bestand met (klant)gegevens, het blad waar alles in staat is in 2 stukken opgedeeld.
1) In kolom A1 t/m D50 staan de NAW gegevens in E1 t/m F50 en H1 t/m I50 (dit kunnen meer kolommen worden) staan de bestellingen (j/n).

2) In het stuk A75 t/m (nu nog) I150 staat wat er besteld is.

Nu willen wij deze gebieden apart? Printen.
1) Eerst de NAW gegevens (op een blad) en dan een blad, of meer bladen, met de bestelling(en)
2) Uit het 2de stuk gegevens uit afzonderlijke kolommen.

Mijn collega`s zeggen dat dit met aparte? Knoppen en een Macro kan? Alleen niemand weet hoe!?

Wellicht weet iemand van jullie hoe wij dit kunnen oplossen.

Op voorhand veel dank.

Groetjes,

Eefje

Als het een probleem is bestaat er een oplossing!
Als het niet oplosbaar is, is het geen probleem maar een stelling!

Maar nu, post eens een bestand waarin we kunnen zien hoe je een en ander hebt staan.
Wijzig de gegevens in dummy waarden.

Volgens mij is een voorbeeldbestand niet nodig omdat duidelijk is welke bereiken geprint moeten worden.
Code:
Sub Printen()
Application.Union([A1:D50], [E1:F50], [H1:I50], [A75:I150]).PrintOut
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

als ik de code gebruik, en bv cel A5 is geselecteerd, bevat de print alleen de geselecteerde cel?! in dit geval dus A5!
Doe ik iets niet goed?

Groetjes,

eefje

Hm.
Ook in je voorbeeldbestand krijg ik meer gegevens te zien...
Als je

.PrintOut

verandert in

.PrintPreview

Er wordt dan niets uitgeprint maar je ziet een preview van de bereiken.
Ik vraag mij of je dan ook alleen de betreffende cel te zien krijgt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Een aanpassing van de code.
Code:
Sub Printen()
Dim lLRij As Long
    lLRij = Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
    Range("A1:D" & lLRij & "," & "E1:F" & lLRij & "," & "G1:H" & lLRij & "," & "I1:J" & lLRij & "," & "K1:L" & lLRij).PrintOut
End Sub

Bovenstaande code controleert wat de laatste ingevulde rij is en print vervolgens de 5 pagina's (NAW, bestelling 1 t/m 4) tot aan die betreffende rij.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

HTML:
Een aanpassing van de code.
Code:
Sub Printen()
Dim lLRij As Long
    lLRij = Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
    Range("A1:D" & lLRij & "," & "E1:F" & lLRij & "," & "G1:H" & lLRij & "," & "I1:J" & lLRij & "," & "K1:L" & lLRij).PrintOut
End Sub
HTML:
Bovenstaande code controleert wat de laatste ingevulde rij is en print vervolgens de 5 pagina's (NAW, bestelling 1 t/m 4) tot aan die betreffende rij.

Het werkt haast zoals ik bedoelde! Ik weet niet of het mogelijk is? Maar kan ik het 2de gedeelte (vanaf rij 75) apart aanroepen?
Dat wilden wij nm graag.
Ik neem aan dat ik de code bv kan aanpassen (A1:D10 ) om het bereik in te perken?

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Eefje

Ik neem aan dat je een aparte macro bedoelt voor het 2e gedeelte.
Onderstaande macro (PrintenRest) print het restant van de gegevens, dus vanaf rij 75.

Code:
Sub PrintenRest()
Dim lLRij As Long
    lLRij = Range("A75").End(xlDown).Row
    Range("A75:D" & lLRij & "," & "E75:F" & lLRij & "," & "G75:H" & lLRij & "," & "I75:J" & lLRij & "," & "K75:L" & lLRij).PrintOut
End Sub

Je hoeft de code niet aan te passen om het bereik te beperken.
De code berekent automatisch de laatste rij.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

dat zou helemaal te gek zijn!
Ik ga het vanavond of morgenochtend uitproberen.
Alvast heel veel dank!

Groetjes,

Eefje

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan