RadboudAKF
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2010
Ik moet in een stukje VBA-code iets toevoegen. De code is niet door mij geschreven en gebruikt tekens die ik niet begrijp. Als ik een WHERE statement wil toevoegen krijg ik steeds foutmeldingen.
Hoe kan ik hier een tweede WHERE-statement toevoegen?
Ik begrijp ook deze " _ niet. Kan iemand mij uitleggen hoe dit in elkaar zit?
Wat er gebeurt is het volgende: Er wordt een tabelletje gemaakt [DatumrangeTopN] met een Top "X" (in het formulier wordt een aantal ingevuld) vanuit een andere tabel. Aan het WHERE-statement wil ik nu een tweede criterium toevoegen, maar krijg dat niet voor elkaar.
Het twee criterium moet zoiets zijn als:
Where (Tbl_Contactplaat.InBedrijf) = [Forms]![QForm_Ruimten]![inBedrijf]
Ik begrijp hier dus niet waar ik mijn " of de _ of de &neer moet zetten.
Dim strSQL As String
DoCmd.SetWarnings False
strSQL = "SELECT TOP " & Me.AantalHistorie & " Tbl_Contactplaat.MonsterDatum AS datum INTO DatumrangeTopN " _
& "FROM Tbl_Contactplaat " _
& "WHERE (((Tbl_Contactplaat.Kamer) = [Forms]![QForm_Ruimten]![Keuzelijst met invoervak0])) " _
2e WHERE statement
& "ORDER BY Tbl_Contactplaat.MonsterDatum DESC; "
Hoop dat ik dit goed uitleg ... ben niet heel bedreven in programmeren in Access.
Hoe kan ik hier een tweede WHERE-statement toevoegen?
Ik begrijp ook deze " _ niet. Kan iemand mij uitleggen hoe dit in elkaar zit?
Wat er gebeurt is het volgende: Er wordt een tabelletje gemaakt [DatumrangeTopN] met een Top "X" (in het formulier wordt een aantal ingevuld) vanuit een andere tabel. Aan het WHERE-statement wil ik nu een tweede criterium toevoegen, maar krijg dat niet voor elkaar.
Het twee criterium moet zoiets zijn als:
Where (Tbl_Contactplaat.InBedrijf) = [Forms]![QForm_Ruimten]![inBedrijf]
Ik begrijp hier dus niet waar ik mijn " of de _ of de &neer moet zetten.
Dim strSQL As String
DoCmd.SetWarnings False
strSQL = "SELECT TOP " & Me.AantalHistorie & " Tbl_Contactplaat.MonsterDatum AS datum INTO DatumrangeTopN " _
& "FROM Tbl_Contactplaat " _
& "WHERE (((Tbl_Contactplaat.Kamer) = [Forms]![QForm_Ruimten]![Keuzelijst met invoervak0])) " _
2e WHERE statement
& "ORDER BY Tbl_Contactplaat.MonsterDatum DESC; "
Hoop dat ik dit goed uitleg ... ben niet heel bedreven in programmeren in Access.