Een vriend geeft elke 3 weken virussen of spyware en is beveiligt met avg enz..

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo
ik stel deze vraag omdat een vriend konstant zijn PC
naar de vaantjes helpt met virussen en andere malaware-via Torrents-

Het gaat zodanig ver dat de jongen denkt een nieuwe Pc te moeten kopen
Ik de PC al beveiligt met Malaware bytes, Avg, Superantispyware
na een nieuwe Format
Niks blijkt te helpen na 3 weken loopt de boel weer vast
Alle viruskillers of malaware removers melden rootkit attacks
welke tips kan ik deze jongen meegeven ???

Van Torrents afblijven ware het beste maar dat zal niet lukken vrees ik ??

Ik geef hem de raad alles die binnenkomt 3 dubbel te scannen, maar ik denk dat hij dat niet doet ???

Terwijl de jongen zelf vermoed dat het aan de hardware of aan de hersteller ligt ??

Terwijl ik zelf 3 pcs heb die vollebak draaien

Alle tips zijn welkom ???
En vooral vette virusvrije feestdagen

Hi welkom,

Wat voor een virussen zijn het? Want het klinkt allemaal wel erg, als het zelfs na een nieuwe format niet werkt. Maar misschien is het inderdaad iets van niet goed functionerende hardware. Heb je bepaalde meldingen, of gekke dingen, die elke keer terug komen?

Dan zou hij zelf op vage site's rondhangen og troup binnen trekken.

Zelf heb ik al jaren NOD32 als virusscanner.
En gewoon de standaard windows defender.
(icm Windows 7 manager om het register ect schoon te houden)

Nooit geen problemen.

Dus de vraag is, wat doet die vriend zoal op de pc?
Bij een versie instal ook eventuele andere schijven gecontroleerd?

ALs je vriend zijn surf en downloadgedrag niet aanpast zal je elke paar weken langs moeten komen om zijn pc schoon te vegen/installeren.

Handig zo'n goede vriend als jij dat steeds doet gaat ie lekker zo door.
Als je ziet dat er steeds spyware en virussen op zijn pc komen zal ie toch wel beseffen dat het geen hardwareprobleem is.
Hulp geven is 1 ding maar er iets van leren/aannemen is ook 1 ding.:confused:

Laatst bewerkt:
ALs je vriend zijn surf en downloadgedrag niet aanpast zal je elke paar weken langs moeten komen om zijn pc schoon te vegen/installeren.

Handig zo'n goede vriend als jij dat steeds doet gaat ie lekker zo door.
Als je ziet dat er steeds spyware en virussen op zijn pc komen zal ie toch wel beseffen dat het geen hardwareprobleem is.
Hulp geven is 1 ding maar er iets van leren/aannemen is ook 1 ding.:confused:

Ja helemal gelijk en mee eens!

Hoi,

Zou het hem zo gauw mogelijk het zelf laten leren om de pc weer op orde te brengen ,want hier zal je mee aan de gang blijven ben ik bang voor.En wil hij niet leren de pc stopt vanzelf ;)

Laatst bewerkt:
Ja helemal gelijk en mee eens!
Idd de PC werkt enkele weken perfect tot dat er weer zoeen 45 giga gedownload is aan allerhande filmpjes en weet ik veel, nu gaf avg aan rootkit beschadigt andere defenders blijven dan hangen op rootkit toestanden
Internet explorer loopt vast enz ....
zodus Hardware is het niet hoor ?????
Ik stel voor scan alles dat je binnen haalt fa niet op sites waar alles gratis is ...
ja ???
Ik ga die Pc maar weer formateren maar ben teneinde raad
vele dank

Laatst bewerkt:
Die jongen moet gewoon uitkijken met wat hij doet. Want bij een normale pc hoeft dit niet te gebeuren en anders als het nog eens voorkomt laat je het hemzelf gewoon lekker oplossen. Moet je um wel even vertellen dat hij niet hier hoeft aan te komen:D

Nee hardware is het waarschijnlijk niet!
Pest is als je een virus/spyware/rootkit ofzo op je pc hebt heb je kans dat ie in een driver (stuurprogramma) zit van een hardware onderdeel in je pc waardoor dit waarschijnlijk niet of slechter gaat werken.

Ik ga die Pc maar weer formateren maar ben teneinde raad
vele dank
Haha ten einde raad??
Ik zou het lekker na de feestdagen doen dan kan die zich lekker vervelen en dan leert ie dit wel af.
Je bent erg meegaand in die vriend van je (Is een hele goede eigenschap hoor :thumb: ),maar soms moet je wat harder zijn in het leven.

Laatst bewerkt:
Ik vind je titel nog steeds geniaal:
Een vriend geeft elke 3 weken virussen of spyware en is beveiligt met avg enz.

Maar een vriend kan geen virussen of spyware geven:P Tenzij het op een usb-stick of op cd-tje zet en die aan jou geeft:)

En kan je je vriend beveiligen met AVG? Lol dan moet ik ook maar eens kijken of ik mezelf kan beveiligen met Avast! Dan word je misschien wel minder vaak ziek:P:d

Hi welkom,

Wat voor een virussen zijn het? Want het klinkt allemaal wel erg, als het zelfs na een nieuwe format niet werkt. Maar misschien is het inderdaad iets van niet goed functionerende hardware. Heb je bepaalde meldingen, of gekke dingen, die elke keer terug komen?
Bedankt voor uw antwoord maar als ik de Pc bij mij thuis heb werkt alles perfect
EN als ik hem na een maand terug krijg zit de pc vol probleempjes
als Avg rootkit problemen aangeeft, internetexplorer werkt traag en de pc wil vooral geen andere spy/virusremovers aanvaarden dan zal het wil door de downloader surfer komen denk ik???
Toch bedankt voor detip

Bedankt voor uw antwoord maar als ik de Pc bij mij thuis heb werkt alles perfect
EN als ik hem na een maand terug krijg zit de pc vol probleempjes
als Avg rootkit problemen aangeeft, internetexplorer werkt traag en de pc wil vooral geen andere spy/virusremovers aanvaarden dan zal het wil door de downloader surfer komen denk ik???
Toch bedankt voor detip

Ja nee daar had je volkomen gelijk:P

Later bedacht ik me: Leer die jongen zelf windows installeren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan