Een wat domme vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
246
Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe harde schijf gekocht voor mijn oude pc en heb daar win XP op geinstalleerd. Ik heb nog een paar oude spellen liggen zoals gta 3, half life, project igi en hitman. Ik heb al een nieuwe pc maar ik heb deze op de zolder staan, en ik zit daar niet vaak achter.

Deze deden het perfect toen ik nog win 98 had op deze pc., maar nu starten een paar spellen niet meer op en andere willen niet meer lopen zoals ze deden. Ik krijg waarschuwingen in de trend van ik moet indio video playback hebben en directx runtime ... terwijl ik directx 9.c al gedownload heb.
Hoe kan ik deze pc optamileseren qua snelheid en spellen.


Nu mijn specs van mijn pc (niet lachen).

Computer

AMD athlon K2-processor
548 MHz
128 MB RAM-geheugen

Videokaart

Een S3 Graphics Inc. Savage 4.
Drivers hoeven niet zit al bij XP.

Als jullie tijd hebben om dit vraag te beantwoorden zou ik jullie dankbaar zijn.

Alvast bedankt.
 
Waarschijnlijk ondersteunen die spellen XP niet. Om welke gaat het? Gta 3 zou het zeker onder XP moeten doen. Je kunt ook Win98 naast XP installeren en Win98 voor de spellen gebruiken...
 
Megabit moet niet eerst 98 geinstallerd worden en daarna xp?
Sorry als ik het fout heb.
p.s
Onderwerp: Eerst W98, dan WXP
Auteur: Gill Bates
Woonplaats: onbekend
Bericht: Je moet EERST Windows 98 installeren. Installeer vervolgens Windows XP. Windows XP kent namelijk alle voorgaande besturingssystemen en kan er een duale opstelling van maken. Windows 98 heeft nog nooit van Windows XP gehoord en zal het systeem daardoor niet correct inrichten.
 
Laatst bewerkt:
Of gebruik de wizard compatibiliteitsinstellingen die deze problemen mogelijk oplossen.

START > ALLE PROGRAMMA'S > BURO ACCESSOIRES > WIZARD PROGRAMMACOMPATIBILITEIT
 
Geplaatst door wvdwe
Megabit moet niet eerst 98 geinstallerd worden en daarna xp?
Sorry als ik het fout heb.

:eek: :eek: Je hebt helemaal gelijk. Ik was nog niet helemaal wakker denk ik ;). Je moet idd eerst 98 installeren, anders overschrijft hij de MBR van XP en kun je XP niet meer opstarten.
 
k krijg waarschuwingen in de trend van ik moet indio video playback hebben en directx runtime ... terwijl ik directx 9.c al gedownload heb.
Als je windows xp met sp1 hebt geinstalleerd (vanaf de cd) dan zit daar niet meer de indeo codecs bij. Die zul je volgens de site van indeo dan moeten kopen. Ik heb het toen opgelost door ze van kazaalite te downloaden. Ik weet het. dat het geen geweldige oplossing is. Maar het werkt wel. (toen deden bij mij die spellen die jij noemt het wel weer)
 
De reden waarom ik een nieuwe harde schijf heb gekocht is omdat mijn oude naar de maan was gegaan. Je hoorde telkens schrapende geluiden en opeens herkende de computer hem niet meer.

Ook de backup cd voor 98 heb ik niet bijgekregen bij deze pc of hij is kwijtgeraakt.
 
Ik denk dat het aan de drivers ligt

Kan iemand dit eff nakijken en me vertellen waar ik de juiste drivers vandaan moet halen
 
Hier is die bijlage
 

Bijlagen

  • report.rar
    18,7 KB · Weergaven: 29
Als je windows xp met sp1 hebt geinstalleerd (vanaf de cd) dan zit daar niet meer de indeo codecs bij. Die zul je volgens de site van indeo dan moeten kopen. Ik heb het toen opgelost door ze van kazaalite te downloaden. Ik weet het. dat het geen geweldige oplossing is. Maar het werkt wel. (toen deden bij mij die spellen die jij noemt het wel weer)

waar heb je die gedownload
 
@tropischehoning,

Welkom op Helpmij.:)

Je kan beter even een eigen vraag aanmaken, deze topic is van 2004. Het heeft geen zin om hierin verder te gaan.

Daarom sluit ik deze topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan