een website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

diki

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Berichten
169
hoi ik wil een eigen web site maken
op mijn eigen server die server is een windows 2000 dataserver

en vraag me af wat voor programmas je er allemaal voor nodig heb om een eigen website maken en op de server te zetten
en hoe je dat moet makken
 
Als je op google "homepage maken" intypt kom je een flinke hoeveelheid informatie tegen.
Wat je nodig hebt hangt af van wat je wilt. Eenvoudig of zeer geavanceerd. Kortom niet zo simpel om een antwoord te geven.
 
Om een prachtige website te maken kun je leuke dingen doen met de pakketten van Macromedia [Contribute, Dreamweaver, Fireworks, etc.]

Een basis website kun je zelfs in Word maken...
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ErpCity
U is een grappenmaker toch zeker?:D :D :D :D :D

Om een prachtige website te maken kun je leuke dingen doen met de pakketten van Macromedia [Contribute, Dreamweaver, Fireworks, etc.]
euh...... je kan het ook gewoon in kladblok, taco html edit, etc. doen
 
Zelf doe ik veel HTML (kleine beetjes dus) in Frontpage Express (zat ooit in Internet Explorer 5.1) ennuh veel met notepad maar voor een beginner is dreamweaver een goede zet denk ik :)
 
Hahahahahahaha, dat lijkt er meer op.
Had geen idee wat Urologie met websites te maken heeft, tenzij je er een aantal wil "afzeiken"...........................
 
heb inmidels een programma gevonden via jullie
nvu werkt mooi maar ik mijn website niet op mijn eigen server
ik heb een windows 2000 data server moet ik daar nog wat aan instellen
 
die vraag kan je het beste bij de help desk van NVU zelf vragen.
 
hoe nvu werkt ben ik wel uit en kan ook de site naar de server krijgen via ftp
maar wat moet ik inde server doen om mijn site te kunnen bekijken
en een internet adres hoe kom ik daar aan
ik draai met windows 2000 dataserver ( iis ) zit er ook in
 
Je moet een internetadres [domeinnaam] bedenken Bijv.
www.diki.nl of .org, .com of één van die andere mogelijkheden en die dan aanmelden [registreren] bij bijv. bij

http://www.hostnet.nl/ad/domeinregistratie.php?referrer=AWD3
[ik ken ze niet, ik weet niet of ze goed zijn, ik pakte de eerste de beste Google "domeinnaam registreren"]
die jongens zeggen dat ze er maar 3,95 per jaar voor vragen, dat is niet duur..... je kunt daar ook handig controleren of de naam die je bedacht hebt al bestaat, in dat geval moet je verder fantaseren.....
 
kijk ook eens op mijndomein.nl

die helpen ook met het plaatsen van je site.
 
ik ben met nvu al een website aan het maken
gaat goed
heb inmidels al een domijnnaam .tk
heb van mijn provider ook al een site en naam die gelinkt aan die tk naam werkt goed
maar ik wil eigenlijk de site op mijn server zetten
en het ip kopellen aan een anderre domijnnaam dat is ook al klaar. maar ik weet niet goed hoe ik in windows 2000 server die iis in moet stellen
kan al wel met vnu de site op de server zetten
maar krijg hem nog niet op internet
ik heb windows 2000 dataserver met iis
 
Is dat verstandig om hem op je eigen server te zetten, ik bedoel in de zin van: dat ding moet al die traffic die jouw site gaat genereren wel aan kunnen.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan