• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een werkblad in Excel 2010 opslaan onder een bepaalde naam etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbrakk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Beste forumleden,

Kan iemand mij uitleggen wat de simpelste VBA code zou kunnen zijn voor het volgende:

Ik zou gaarne het volgende willen (Excel 2010).
Indien je op een factuur verschillende artikelen (of gewoon tekst) ingeeft en je die wilt opslaan is wat mij betreft geen probleem, want
nu worden deze zaken netjes, als PDF, op een speciale map opgeslagen en dat werkt goed.
Waar ik heel erg mee zit te stoeien is dat deze zaken eigenlijk ook als een zogenaamde historie moet worden opgeslagen.
M.a.w. het moet zo zijn dat verschillende personen een eigen historie hebben.
Het moet dus mogelijk zijn dat b.v. van Piet en van anderen de verkoop historie naar voren gehaald kan worden.

Iemand enig idee??

Groetjes, JOhn

Is je speciale map met de pdf bestanden niet voldoende?

Wat wil je precies zien in de historie,

Wil je alleen het factuur bedrag zien, wil je ook de verkochte producten zien?
doe eens een voorbeeldje plaatsen, dan hebben we een beetje idee welke richting je op wil.

Ik zit even niet thuis, dus ik zal proberen z.s.m. een voorbeeldje erop te zetten.
Maar o.a. voor wildboy, ja eigenlijk wel, ik wil dus eigenlijk alleen de verkochte artikelen zien, bedrag hoeft niet eens.
Trouwens, ik zat sowieso te denken hoe het zou moeten indien je gewoon tekst in een historie moet opslaan.
Namelijk, zoal popipipo aanhaalde, die speciale map is er dus reeds, maar dan zou dus bij iedere factuur o.i.d van
b.v. Jan of Piet, ieder keer een nieuw werkblad worden opgeslagen in pdf en de bedoeling is dus dat alles hetgeen
onder b.v. Jan valt erbij wordt gezet, dus voor Jan heb je eigenlijk 1 werkblad met het totale historie.
Zoook voor Piet etc etc. anders krijg je dus voor iedere factuur een opgeslagen werkblad.

Groetjes en vast bedankt voor het meedenken.

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan