Een woord doorgeven via het internet m.b.v. Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik111

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2013
Berichten
15
Ik wil iets analoogs doen maar begrijp niet hoe jullie dit allemaal doen : ik ben gewoon van met visual basic te werken in excel maar als ik iets buiten mijn file automatisch wil doen sla ik tilt en lukt er niks ...
Mijn vraag is denk ik heel simpel :
Ik heb een file MijnFile.xlsm met in vak A1 de tekstinhoud "2500MID".
Ik wil een macro laten lopen in MijnFile.xlsm die de inhoud van cel A1 copieert naar een file die op GoogleDocs is gezet, nl. Test.gsheet, bvb. naar cel A2 op sheet1 van die file.
Deze file is toegankelijk ofwel via explorer (waar die met googledrive up to date gehouden wordt), ofwel via internet als je het adres kent : een voorbeeld zou kunnen zijn : https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ap9KC8QUhbF9dFk0SVNJSGs4d3JHZk9vdm5WRlJFT2c&usp=sharing
Ik heb zelf de rechten om deze file te wijzigen.

Daarnaast heeft iemand anders op een andere locatie een file ZijnFile.xlsm die een macro wil laten lopen die de inhoud van cel A2 van die file Test.gsheet wil binenhalen in ZijnFile.xlsm. Deze persoon heeft enkel het recht op de file Test.gsheet te lezen, niet te wijzigen.

Kan iemand me de volledige code schrijven om deze 2 macro's feilloos te laten werken (al wat ik tot nu toe probeerde met voorbeeldcode van het internet loopt altijd wel ergens vast ...)
ALVAST HEEEEL ERG BEDANKT

ps : die file Test.gsheet dient gewoon als "tussenopslag" waar iedereen aankan, misschien zijn er hiervoor betere en simpelere ideetjes
 
Beste rik111,

Bij deze heb ik je vraag een eigen plek gegeven, aangezien je hem in die van iemand anders had gesteld.

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan