• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een zichzelf kopierend sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koelieman

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
34
Beste forummers,
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is en of jullie me daarbij kunnen helpen.
Ik werk als operator bij een nog niet zo'n groot bedrijf, en daarbij moet je dus dagelijks controlelijsten invullen. Elke dag worden er dus 2 bladen geprint die door 3 ploegen op 1 dag ingevuld worden. In totaal over deze 2 bladen zijn er 70 regels in te vullen. Dat levert een boel papier op als je ze nog moet bewaren.
Ik wil deze formulieren namaken op de computer, niet meer printen maar ingevuld opslaan als een soort archief.
Maar elke dag moet de lijst zichzelf kopiëren zodat je dus met een "schone" lijst begint.
Is dat mogelijk?

Bedankt voor het lezen en eventueel meedenken.
Groet, John.
 
Ben jij zelf één van de mensen die zo'n formulier moeten invullen?

Ben jij zelf ook één van de mensen die vervolgens met de ingevulde formulieren moeten werken (wat dat dan ook inhoudt)?

Ik vraag dat hierom:
er is een bestaand proces waar meerdere mensen bij betrokken zijn (hoeveel ploegenwerkers?)
zowel aan de "voorkant" (het invullen van de formulieren)
als aan de "achterkant" (degenen die iets met de resultaten moeten doen).

Jouw idee om de formulieren te digitaliseren kan best een goed idee zijn,
maar het is bijna nooit een goed idee om op eigen houtje in zo'n proces te gaan zitten rommelen.
 
Beste,
Als je die twee bladen kan posten dan maak ik wel iets voor u als je mij een beetje tijd geeft.Dit zijn van die projectjes die ik namelijk leuk vind.
Het is toch de bedoeling dat de ploegen de lijsten via pc invullen?
 
Hoi tecsman, bedankt voor je reactie.
Even een update.
Het is niet de bedoeling dat er iemand wat gaat doen met de verkregen info.
Het is voornamelijk als naslag bedoeld.
Stel dat je na verloop van tijd hetzelfde product (of iets wat in die buurt komt) wilt maken, heb je dan sneller de info (setpoints, deviaties etc.) tot je beschikking.
Natuurlijk wordt er bij een grote afwijking direct gehandeld, maar zoals gezegd; het is meer als naslag bedoeld.

Ik hoop dat de bedoeling duidelijk is, en nogmaals dank voor je reactie.
-------------
Hoi gast0660, ook u bedankt voor de reactie.
Het hoeft niet zo'n complexe bestand te worden, hoor.
Het is gewoon een sheet van 7 kolommen.
Kolom 1 geeft een beschrijving van het in te vullen apparaat.
Kolom 2 geeft het meetpunt.
Kolom 3 de setpoint.
Kolom 4 de (deviaties) grenzen van het toelaatbare.
En de overige drie zijn de kolommen die ik graag elke dag ververst wil hebben, want die moeten we invullen.
Ik hoop dat de bedoeling duidelijk is, en nogmaals dank voor je reactie.

Vriendelijke groeten, John.
 
Hoi,
In bijlage een vbtje waarvan ik denk dat je zoiets zoekt.
Gezien je zo karig bent met info en vbtjes dat ik zelfs de indruk krijg dat je voor de staatsveiligheid werkt, heb ik zomaar iets uit mijn excelkastje genomen en aangepast.
 

Bijlagen

  • Invulmap ploegen.zip
    345,9 KB · Weergaven: 21
Hoi Philiep,
Hartelijk dank voor je reactie en je voorbeeld. Ik moest wel even stil lachen om jouw opmerking.
Maar dat voorbeeld verschilt helemaal met wat ik voor ogen heb. Dat is dus niet wat ik beoog.
Ik stuur nu een eigen voorbeeld mee die ik snel in elkaar geflanst heb, om je een indruk te geven wat de bedoeling precies is.
Als het je lukt om het bestandje te openen, kun je ervan uit gaan dat ik alleen de witte vakken onder de diensten wil invullen.
Echter . . . ik wil wel elke dag ditzelfde blanco lijstje op mijn scherm nadat ik de waarden van de vorige dag opgeslagen heb.
Dit invullen is dus een dagelijkse verplichting. Alleen de Bladnaam verander ik dan in de datum van die dag.
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is, en dank je bijvoorbaat voor je aandacht.

Grtz, John.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 34
We zullen morgen eens kijken wat we er kunnen van maken.
Op zichzelf geen enkel probleem.
Alleen is het niet geheel duidelijk wat er met de ingevulde bladen, moet gebeuren
Laten staan, zodat je na een jaar 365 tabbladen hebt?
De ingevulde gegevens opslaan in een lijst? ( soort database systeem)
Exporteren naar een map als excel bestand of pdf?
Dit stukje dus
nadat ik de waarden van de vorige dag opgeslagen heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan