• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(eender wat) wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Is er een snelle manier om dit gewoon te wissen in excel:

( hier kan van alles staan)

Ik had gedacht aan:

zoeken: (%)

Vervangen door: spatie

Maar dit lukt niet. Iemand enig idee?

Hallo,

Is er een snelle manier om dit gewoon te wissen in excel:

( hier kan van alles staan)

Maar dit lukt niet. Iemand enig idee?

Misschien gewoon de Delete toets. :D

Probeer eens:

CTRL + H bij "zoeken naar" invullen wat je vervangen wilt hebben. en bij "vervangen door" vul je in wat je er wilt hebben of je laat het leeg (wissen dus)

Tja, de oplossing van Harry is nog simpeler . . . zo simpel
Alleen als er veel vervangen / (gedeeltelijk) gewist moet worden gebruik je de andere oplossing.

Het gaat om een stuk of 200 cellen op 3000 dus deleten is niet echt een optie (of misschien als ik me echt eens verveel :p)

Wat betreft de andere oplossing: als ik CRTL + H gebeurt er niet of moet ik gewoon CRTL + H invullen in het vak zoeken naar?

Bij CTRL+H krijg je een "pop-up" scherm, en stel: je wilt alle cijfers 1 vervangen door een 2. Bij zoeken naar: 1 Bij vervangen door: 2 Klik op "alles vervangen" en alles op het gehele werkblad is vervangen. Probeer het eens uit in een klein testbestandje. Succes

Martin

Was maar een geintje Kligham. :p

Druk op Ctrl+H en vul in tab Vervangen>Zoeken naar: Hier kan van alles staan
en bij Vervangen door: Kligham
Daarna klikken op Alles vervangen (linksonder)

Nu wordt "Hier kan van alles staan" - "Kligham"

Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd niet mee hoor. Misschien leg ik het wel verkeerd uit:

Hetgeen ik weg wil staat ALTIJD tussen haakjes. Vandaar ( Hier kan vanalles staan )

Dus bijvoorbeeld:

(boom)
(tand)
(stoel)

Dit zou dus met 1 enkele vervang gedoe weggewerkt worden. Daarom ook dat ik in mijn eerste post aangaf dat ik probeerde met (%) met % als wildcard in vele programmas.

Gebruik (*) vermenigvuldig teken tussen twee haakjes

Bedankt, * doet het:D. Het is wel irritant dat verschillende programma's er andere symbolen aan overhouden:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan