Eenvoudig bestanden van Windows Vista overzetten naar Mac Mini: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik ga de overstap maken van Windows Vista naar de Mac Mini binnenkort. Alleen is er of kan iemand een stap voor stap uitleg geven hoe ik op een eenvoudige manier bestanden (video's foto's e.d.) die ik over wil zetten van mijn Windows Vista naar Mac Mini? Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Via een externe harddisk of USB stick die je formatteert als exFAT.

Die heb ik niet. Wel een USB stick maar die is maar 2 gig. Dat schiet niet op voor 94 gig.

Laatst bewerkt:
Nou, dat laat mijn budget niet toe. Dus dat gaat hem niet worden helaas.

Laatst bewerkt:
Als je dat netwerk niet in orde krijgt...
Maak dan zips (evt met ww) van bijna 2 GB en upload die naar www.wetransfer.com
En op de mac mini downloaden....
Kost wel veel tijd...

Of leen een externe HD van iemand.

Als je dat netwerk niet in orde krijgt...
Maak dan zips (evt met ww) van bijna 2 GB en upload die naar www.wetransfer.com
En op de mac mini downloaden....
Kost wel veel tijd...

WeTransfer is een oplossing maar is dus zoals je zegt ook maar 2 gig net als mijn USB stick. Als er een stick bestaat van 100 gig zou ik gered zijn. Maar weet niet of die bestaan.
Zijn er geen sites waar je meer gig op kwijt kunt dan gaat het wat sneller.

Ik zit een beetje met het feit dat ik maar 1 scherm heb. Dat scherm heb ik nodig voor de Mac Mini. En om dan steeds de kabel verwisselen naar de PC gaat wat lastig om bestanden te slepen uit de PC naar Mac Mini. Of hoe gaat zoiets met 1 scherm?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de verbinding eenmaal in orde is dan hoef je niet te slepen maar kun je vanaf de Mac gewoon de schijf van de Windows PC benaderen en de bestanden kopiëren.

Je kunt ook Google Drive gebruiken. Dan kun je in stappen van 15GB je spullen kopiëren:
https://www.google.com/drive/index.html

Laatst bewerkt:
Ok bedankt. Ik kwam op het idee al om bestanden te zippen omdat je zo ruimte bespaart. Hoeveel bestanden gezipt zou ik nodig hebben voor 96 gig?

Dat is sowieso een goed idee voor het kopiëren. Hoeveel het er dan worden is helemaal afhankelijk van het type bestanden en in hoeverre ze nog gecompressed kunnen worden. Dat is dus niet zomaar te zeggen.

Ok, maar hoe werkt Google drive dan eigenlijk? Zijn dan je bestanden niet voor jan en alleman te bekijken? Ik zag dat je ook een programmaatje moet downloaden? Moet dit dan ook als ik een mac heb om zo bestanden binnen te halen of gaat dat via de browser?

Ok bedankt.

Ik heb zowel Google Drive als OneDrive van Outlook geprobeerd. Maar het uploaden van files gaat wel erg traag. Is niet te doen dus. Hoe komt dit? En is er een snellere variant van deze online drives?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat niet om de snelheid van de online drives maar om de uploadsnelheid van je internet verbinding. Daar zal dus niets aan te veranderen zijn.

Tja, die is 1,31 mbps en dat met een bestand van 1 gig per .rar file.

Als ik jou was zou ik toch eens rondvragen in de vrienden/familiekring of je niet even van iemand een externe HD kunt lenen. Dat is het eenvoudigst en het snelst.

Ik heb besloten een 128 gig USB stick te gaan aanschaffen. Dat is net voldoende voor de bestanden die ik over wil plaatsen.

En is altijd handig in de toekomst :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan