Eenvoudig fotoalbum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zorg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorg

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2004
Ik wil graag 40 tal foto's op een site neerzetten met een klein php script. Het gaat om het volgende het is een site voor een meubelmaker. Hij heeft drie grote categorieën met daarin gemiddeld zo'n 4 a 5 meubelstukken. Elk meubelstuk heeft weer 4 a 5 detailfoto;s. Wat ik wil is een stukje script waarmee de detailfoto's eenvoudig achter elkaar te bekijken zijn. Dus enkel met een Previous en next button zeg maar. En misschien een terug naar overzicht button en een indicatie van het aantal foto's. Verder niks, geen admin, geen vormgeving, geen resizing (heb ik zelf al gedaan). Dit scriptje wil ik binnen een div container zetten en dat het blijft werken. Alles wat ik online over fotoalbums vindt hebben lappen code, heb ik niet echt nodig. Iemand die mij verder kan helpen? Ik heb helaas niet echt veel verstand van php, hoopte het juiste script te vinden online. Tot nu toe altijd gewoon foto's met html online gezet, maar dit zijn er wat teveel. Resizen mag op zich ook wel, geloof dat dat toch wel handig is...maar goed. bvd

Laatst bewerkt:
Als ik een reeks foto's online wil zetten, voor bijvoorbeeld familie of vrienden, dan gebruik ik Irfanviwe. Je krijgt dan een pagina mat thumbnails. Als je op een thumbnail klikt krijg je een grote weergaven van de foto. Hierboven staat dan previous en next. Een link naar m'n homepage plaats ik zelf dan nog even in de HTML bestand die gemaakt is door irfanview

http://www.irfanview.com/.

Irfanview kan ook meerdere foto's achter elkaar resizen en opnieuw de bestanden nummeren/renamen.

dacht eerder al zoiets gemaakt te hebben met dreamweaver. allemaal html pagina's, blijkt nu toch wel e.a. te werken. bedankt
ik hou de vraag nog even op tot dat alles werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan