Eenvoudig simpel Systeem aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert N

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Berichten
102
Eenvoudig simpel systeem Wie O WIe HelpT........ Gebruik pc voor huis tuin en keuken... Foto's uitlezen met canon a 40 camera(cardreader), webcam,printer,flatscanner, mp 3/muziekdownloaden. Surfen over www en de gebruikelijke tekstverwerking.

Wie heeft er nog leuke tips en goede ideen om dit hieronder door mij bedachte systeem beter te maken, zonder dat dat meteen extreem prijzig word.

Wil wel graag 4 usb ingangen/aansluitingen aan de voorkant van mijn kast hebben indien mogelijk...
Wat betref tft monitor: zijn die ok of nog steeds pixel problemen.... Traditionele 17 inc. monitoren misschien toch nog beter... ? ik heb geen idee....


Processor: Cpu AMD Athlon xp 2100 tray 126 Koeler: Boxed
Moederbord:MB S462 Asus A7V8XLAN KT 400 SB6.1/Lan 118
Geheugen:Dimn PC333 512 mb ddr oem 77 Harddisk: HDD U 133/72 80 Maxtor PLUS9 Liq. 113 Videokaart: Geintergreerd
CD rom/DVD: CD DVD 16 X 48 LITE-ON 50 CD re writer: CD RW Lite-On 52x24x52 Retail 77 Geluidskaart: Geintergreerd
Speakerset:Speaker US-Blaster MM140watt PMPO Opslag: FDD 3.5 1.44 FDD Samsung 18 Behuizing: Case ATX Midi Aopen HQ48ProA P4 Bleu 300 79
Toetsenbord: Keyboard PS/2 Sweet Sweet SW23 silver 19
Muis: mouse PS/2 Logitech Optical Wheel OEM 19

Monitor: TFT 15 Hansol H530 Silver TC099 326

Hartelijk bedankt voor adviezen en de hopelijke vele tips etc
 
Ik zou toch wel voor een aparte videokaart gaan (voor betere 3D rendering). Er zijn al vrij goede 64 MB kaartjes voor een zeer schappelijke prijs. Ik denk niet dat je je het zal beklagen.
 
Nieuw systeem.

Het systeem op zich is niet slecht gekozen.

Je kunnen besparen op het mobo (Asus is niet het goedkoopste merk) (maar kwalitatief wel een van de betere zeggen sommigen)

Denk bv. aan merken Als ECS Elitegroup en A-Open.

Daarbij is 6 kanaals geluid onboard wel een beetje overdone voor een speakersetje als de US-Blaster MM140watt

Voor de behuizing zou ik als het toch A-Open moet zijn voor de H 600-A kiezen, die is wat ruimer en robuuster maar heeft maar 2 usb poorten aan de vookant en een audio uitgang.

Wat betreft de monitor zou ik (maar dat is persoonlijk) altijd voor de Hansol TFT gaan, zeker als je gaat tekstverwerken.

Hansol is een beetje onderschat merk dat een beter imago verdient. (Tip Hansol wordt ook verkocht onder de naam Novita, die laatste is goekoper maar precies hetzelfde, ook wat betreft de 3 jaar aan huis garantie)

Toch blijft het zeker uitkijken met die dode pixels, ze komen echt vaak voor en de importeur zal moeilijk kunnen doen indien het "maar" een stuk of 4 betreft.

Vraag daarom of je de monitor in de winkel aan het werk mag zien. (en dan nog moet je goed kijken !)

Op deze manier zou je een paar euro tientjes kunnen besparen maar echt noodzakelijk lijkt het me niet.

Verder nog:

De muis is goed maar ik zou toch eens goed kijken of er geen betere alternatieven zijn mbt het keyboard (Logitech of Cherry)

Wat de prijzen betreft:

Ik werk bij een automatiserings bedrijf en ken de inkoopprijzen van de door jou genoemde producten.

Ik moet zeggen dat de leverancier die je die offerte heeft gemaakt er een behoorlijke marge aan over zal houden.

Dat moet goedkoper kunnen.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Monitor + marge + kast

Bedankt voor je verhaal & tips.

Prijzen van pc komen bij pc zaakje bij mij om de hoek vandaan.(TQC.NL. hun site)

TFT vind ik wel mooi maar niet noodzakelijk. Goede 17 inc monitor ben ik tevreden mee (geen zin in pixtel gevecht, als dat veel problemen geeft) Nog merken/type nummers van goede 17 inc monitoren....

Wat betreft marge... koop liever niet bij online shop ivm garantie enzo. Weet u misschien nog andere pc winkels liefst omg. rotterdam en/of amsterdam die zo een door mij bedacht systeem voor een gunstiger prijs leveren kunnen? Enig idee hoeveel het schelen kan....

Behuizing: Hoeft wat mij betreft geen A-open te zijn...
Dus als er wat beters is wat niet meteen de top prijs kost.,,, laat even weten aub

Alvast bedankt
 
volgens mij zie ik een foutje: de asus a7v8x heeft in geen geval een on board videokaart. Ook niet bij een deluxe versie.Kijk hier http://www.asuscom.de/mb/socketa/a7v8x/overview.htm


Vraag eens even aan die verkoper?

Voor de rest aardig machientje maar kan idd goedkoper:
Als Maasland te doen is, kijk dan eens bij www.yorcom.nl

succes
 
Laatst bewerkt:
maasland

Maasland is om de hoek bij mij, 15 minits by car...
Dus goed te doen. Heb hun site is bekeken.
Verkopen niet al de zelfde produkten die ik eerst in mijn pc had bedacht, als ik het zo goed zag en inmiddels uitgepuzzeld heb. Als je nog tips en ideeen heb laat het even weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan