Eenvoudig volume?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedstarYT

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Hallo

Ik heb gisteren een nieuwe windows 7 (Ultimate) geinstalleerd aangezien mijn Samsung 850 evo SSD was binnengekomen. Maar ik heb wel nog steeds een gewone HDD waar nog enkele dingen opstaan. Nu wil ik extra partitie's maken maar gaat dit niet. Mijn HDD is opgedeeld als eenvoudig volume. Als ik dan op volume verkleinen klik gaat hij controleren en dan krijg ik dus het venstertje waar je normaal kan kiezen hoeveel Mb je wilt splitsen, alleen geeft die aan dat ik 0 Mb kan splitsen. Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt

Een primaire (eenvoudige) partitie kan je niet veel veranderen. Je zal de oude partities moeten verwijderen en dan de boel opnieuw inrichten.

(eventueel zijn er wel tools zoals gparted, maar dat gaat niet altijd goed)

Dus ik ben nu enkele bestanden (die ik nog nodig had) aan het verplaatsen. Moet ik daarna gewoon bij schijfbeheer rechtermuisknop -> volume verwijderen?

Ja ;) dat moet je bij alle partities doen, vervolgens kan je nieuwe partities maken met de vrijgekomen ruimte.

Ik gebruik voor dergelijke taken: EaseUS Partition Master 10.2 (http://www.easeus.com/partition-manager/)
Dat is bij mij nog nooit fout gegaan. Toch voor de zekerheid voor goede back-ups zorgen. Het verleden is geen garantie voor de toekomst ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan