• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eenvoudige manier formule ingeven

beginnerexcel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2020
Morgen,

Ik ben een overzicht aan maken voor wat er verbruikt wordt aan materiaal.
Nu is de vraag is er een eenvoudige manier om een formule in te voegen is in koom F vanaf regel 5.
In deze kolom dienen alle waarden welke worden vermeld in de kolommen met de tekst AF (grijs van kleur) te worden opgeteld zodat het eindverbruik zichtbaar wordt gedurende een jaar.

Nu ben ik alles handmatig aan ingeven.
Wie weet een oplossing?

Alvast dank

Bijlagen

Morgen,

Ik ben een overzicht aan maken voor wat er verbruikt wordt aan materiaal.
Nu is de vraag is er een eenvoudige manier om een formule in te voegen is in koom F vanaf regel 5.
In deze kolom dienen alle waarden welke worden vermeld in de kolommen met de tekst AF (grijs van kleur) te worden opgeteld zodat het eindverbruik zichtbaar wordt gedurende een jaar.

Wie weet een oplossing?

Alvast dank
Verkeerde bestand zal zo het juiste sturen

Nu het jiste bestand bijgevoegd.
Nu is de vraag is er een eenvoudige manier om een formule in te voegen is in kolom F vanaf regel 5.
In deze kolom dienen alle waarden welke worden vermeld in de kolommen met de tekst AF (roze van kleur) te worden opgeteld zodat het eindverbruik zichtbaar wordt gedurende een jaar in kolom F.

Wie weet een oplossing?

Bijlagen

Deze formule in F5, doortrekken naar beneden:
Code:
=SOM.ALS($4:$4;$J$4;5:5)

Terug
Bovenaan Onderaan