• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eenvoudiger optellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
146
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een werkrooster.
In dit rooster staan de plaatsnamen waar een vertegenwoordiger naar toe moet en wat voor soort afspraak het is (Kl/Mi/Gr)
Obv de woonplaats van de vertegenwoordiger is er bepaald of iemand in locatie 1, 2 of 3 zit.(blad 2)
Nu wil ik dit snel optellen. Ik heb nu verschillende aantal.als functies met de betreffende plaatsnaam er ingezet met een *-teken
mijn vraag is of dit niet eenvoudiger kan?
Mijn voorbeeld heb ik beperkt gehouden vandaar dat ik nu maar 3 plaatsnamen heb ingevuld, maar in werkelijkheid zijn er ong 30 plaatsen en op dan steeds een aantal. als functie te doen is tijdrovend.
Zelf dacht ik aan het volgende, als er in blad 1 in het rooster bijvoorbeeld staat Kl Utrecht bij Dennis, dat excel in blad 2 bij Dennis dan automatisch kijkt waar het woord "Utrecht" staat.

Ik weet alleen niet hoe dit gemaakt moet worden, wellicht is dit helemaal niet mogelijk.

Ik sta open voor jullie suggesties.

Bijgaand het bestand: Bekijk bijlage testvraag.xlsx
Alvast bedankt.

Gr. NESJA
 
Misschien met behulp van deze deze formules en hulptabel
 

Bijlagen

  • testvraag + antw 1.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 18
Zonder hulptabel:

Matrix formule:

PHP:
=SUM(NOT(ISERR(SEARCH(MID(B3:X3;4;20);Blad2!B3)))*NOT(ISBLANK(B3:X3));0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan