Eerst een programma draaien voor het afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
Ik heb een synchroniseer programma dat ik wil draaien voor dat ik het systeem afsluit is er een manier waar ik dat mee kan. een dos bach file vind ik niet mooi. daarin zou je kunnen zeggen regel 1 synchoniseer en regel 2 shut down. maar dan wordt eerst de dos box geopend dat wil ik niet.

eigenlijk wil ik een icoon op het werkblad welke ik aan moet klikken. dan stelt het systeem me de vraag wil je synchroniseren ik klik dan ja of nee en vervolgens bij ja synchroniseer hij en sluit daarna xp af.

wie o wie kan mij helpen?

groetjes

marc
 
Heb je al eens aan VBScript gedacht hiermee kan je veel meer dan de ouderwetse Batch. Helaas ben ik niet de script guru die je zoekt en moet ook nog een hoop leren, maar weet zeker dat het mogelijk is. Ik ken dat sync programma niet en weet niet of het starten van dit progje genoeg is om het de gewenste actie te laten uitvoeren. Anders wordt het weer een stuk ingewikkelder..

Op het gedeelte van je vraag om een snelkoppeling te creeren met de melding wilt u synchroniseren ja of nee heb ik wel een antwoord tot aan het starten van het eerste programma. (zie onderstaande code) Sla code op als .vbs. In het script staat "NotePad" als voorbeeld opgegeven, dit moet je veranderen in bv. Sync.exe om gewenste programma te starten..
Code:
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
intButton = WshShell.Popup ("Wilt u nu synchroniseren?  " & NOW, 0, "Sync", 36)

if (intButton = 6) then
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Dim objShell
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
objShell.Run "notepad"

end if
Maak snelkoppeling op buroblad naar het script..

Hoe je van hieruit verder moet om Sync zijn werk te laten doen en als hij klaar is om dan Shutdown.exe te activeren kan ik je nu ook even niet vertellen daar ik niets van dat programma weet (Wat het doet of hoe het werkt). Maar het is een begin :)

Ik adviseer je anders deze vraag eens te stellen op onderstaande forum dat speciaal voor VB vragen in het leven is geroepen. http://www.visualbasicforum.com/


http://www.computerperformance.co.uk/ezine/ezine26.htm
:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan