• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eerst filteren dan doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik heb geprobeert wat ik kon , maar is niet geheel volgens mijn wens . Ik kan na het filteren de gegevens doorvoeren naar een tweede werkblad , maar daar zou ik graag hebben dat niet alle kolommen doorgevoerd worden .
Iemand een suggestie ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De makkelijkste oplossing is mi de kolommen die je niet nodig hebt verbergen. Iets in de zin van
Code:
Sheets("Blad2").Range("A:A,D:D,E:E,F:F").EntireColumn.Hidden = True

Mvg

Rudi

Rudi , daar was ik deze nacht ook al aan gekomen , dan wel op mijn manier " dubbelclick " en hups verbergen . Het is namelijk zo dat na de filter er nog opmerkingen worden bijgezet en dan pas opslaan of printen , de opmerking zijn per chauffeur verschillend .
Ik heb jouw code alvast genoteerd , voor het geval ik een andere opmaak ( aanpak ) wil uitvoeren .
Thx ,

Daniël

Bijlagen

Hoi trucker10,

Ik zie dat het al is opgelost, maar misschien heb je er nog iets aan.

Alleen de maand aangeven met een cijfer in de rode cel op Blad2.

Bijlagen

Harry , ik heb er zeker iets aan , ik ga je code zeker verwerken in mijn bestandje , bij mij is het click hier en click daar , bij U is het enkel de maand invullen .
Waarschijnlijk is het dan ook mogenlijk om op naam te filteren .

Bedankt voor het aanbod ,
Groeten , Daniël

Laatst bewerkt:
Harry , ik heb er zeker iets aan , ik ga je code zeker verwerken in mijn bestandje , bij mij is het click hier en click daar , bij U is het enkel de maand invullen .
Waarschijnlijk is het dan ook mogenlijk om op naam te filteren .

Bedankt voor het aanbod ,
Groeten , Daniël

Hallo trucker10 (Daniël),

Hierbij de formules hoe je, of voor het gehele jaar kunt filteren (blauwe kolommen), of per maand/chauffeur (geel).

Succes.

Bijlagen

Harry , hartelijk bedankt voor het script ( code) ik ben er direct opgedoken , echter als ik mijn naam Daniel invul komt er niks , als ik daarintegen mijn naam kopier op blad1 en plak op blad2 dan krijg ik wel het resultaat .
Ik heb een derde naam met een D op blad1 gezet en deze krijg ik ook niet tezien tenzij door copy en paste . Waarschijnlijk probleempje bij voornamen die beginnen met dezelfde letter . Anders is het prachtig
thanks ,

Daniël

Harry , ik heb volgende oplossing gebruik maken van keuze cellen, of hoe noemen jullie dat ik het vak jargon .
Hiermee kan ik alle kanten op .

Hoe zet ik de code tussen de accolades zonder de spatie vooraan ??

Nogmaals bedankt ,

Daniël

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Harry , ik heb volgende oplossing gebruik maken van keuze cellen, of hoe noemen jullie dat ik het vak jargon .
Hiermee kan ik alle kanten op .

Hoe zet ik de code tussen de accolades zonder de spatie vooraan ??
Nogmaals bedankt ,

Daniël

Daniël,

keuzecellen:
Je bedoelt meerkeuze-menu of dropdown (maakt niet uit).

Accolades:
Als je de formule om wat voor redenen wil veranderen?
Ga in de formule-balk staan zodat de cursor daar knippert, en druk Ctrl+Shift+Enter.
De accolades verschijnen dan automatisch (handmatig de accolades invullen werkt niet).

Als ik zo vlug even heb gekeken , werkt het prima toch?

Harry , het werkt prima waarvoor dank . Ik ben wel iemand die kijkt hoe je ( jullie ) tot de bewerking komen en ben leergierig vandaar mijn vraag hoe je de accolades plaats , ik heb wel een boek " formulles en functie " in excel , maar daarover staat niks geschreven .
Op de paar weken dat ik het forum bezoek heb ik al heel wat opgestoken .

Groeten ,
Daniël

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan