• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerst filteren op Leveranciers, dan art nr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ondertussen alle leveranciers merken en artiekels geladen

Ik zit even met 65500 artiekels.

Nu krijg ik een probleem met opzoeken :

1) duurt enorm lang !!
2) Indien ik dan toch het merk heb gevonden volgt de lijst met art nr niet . (niettegenstaande alles geladen is , en de eerste 7600 artiekels zonder fout gaan )
3) de omschrijving niet meewil. Niettegenstaande zelfde formules.

Kan dit te zijn omdat het bestand te groot is ,???

En hoe kan je dit opvangen. Andere opzet ??? Iemand een idee ?

Mark, je komt met dit soort dingen de grenzen van Excel tegen... Access kan beter zijn misschien, al is over het algemeen de kennis van Access minder dan Excel. Bij mij toch.

verschillende Tab-bladen

Wigi,

ben aan het denken om de verschillende merken te splitsen over verschillende TAB- bladen ; maar weet niet of dit een oplossing kan geven.

Moet ze dan ook nog gekoppeld krijgen.

Zie je daar een oplossing in ??

grema.

Hallo grema,

Ik zit even met 65500 artiekels.
Dan zit je op 36 stuks na op het maximum.
Het kan dus toch niet, want het valideren gaat niet verder dan rij 32726
Omdat je 1000 merken hebt en 65500 artikelen kun je dus alleen zoeken op artikelen want die hebben een uniek gegeven.
Het bestand waar ik wat mee aan het knutselen ben geweest kan hier niet geplaatst worden, meer dan 100 KB

Gr Joop

Joop,

ziet er goed uit.

Heb nog enkele vraagjes :
1) nu selecteer je op artiekel nr. Stel je kent het artiekel nr niet maar wel de omschrijving.
Kunnen we dan niet selecteren op merk ; daar ik m'n artiekels reeds in alfabetische volgorde per merk heb gesorterd.

2) vandaar m'n tweede vraag. Kunnen we bijkomende selecteren op merk . Zelfde princiepe als zoeken op artiekel.

3) a)) kunnen we met inneens al de gevonden cellen na het geselecteerde meenemen , zonder eerst te moeten selecteren.
b)) kunnen we deze selectie overnemen met een commando-knop (vb overnemen van geslecteerde gegevens naar Werkbon.

4) Kunnen we het artiekel bestand opsplitsen over meerdere tabbladen .

Weer een heleboel vraagjes . Puzzel er alvast zelf even mee.

alvast dank

Joop

nog eentje:

je hebt een bladbeveiliging ingevoegd = paswoord ???

indien je meerder artiekels invoegt kom je voorbij het totaal. Lijn schuift niet mee op.
Dus invoegfunctie niet correct.

Waar kan ik een tweede teksvlak creeren voor vb merk opzoeking.

groetjes

grema

Hallo grema,

je hebt een bladbeveiliging ingevoegd = paswoord ???

Geen paswoord.
Verdere vragen wordt aan gewerkt.
Vraag van mij, er kunnen nu twintig artikels ingevoerd worden, tot hoever wil je gaan.

Gr Joop

even gauw tussendoor

(ben bezig met een EIB programmatie voor een woning)

het aantal artiekels dat ingegeven dient te worden is onbeperkt.

Dwz . indien er op een werk meerdere artiekels gebruikt werden ; moeten deze altijd kunnen bijgevoegd worden ; vandaar m'n " +rij " = rij invoegen en " - rij " = verwijder rij.

Deze heeft tot functie de werkbon uit te breiden zonder altijd in eenzelfde stramien te zitten . ( wat dan volgens mij een beperking geeft).

ik hoop dat je heirmee voldoende hebt. Anders hoor ik het wel

grema

Hallo grema,

De factuur zal toch ook uitgeprint moeten worden, dan kun je gaan tot ongeveer 45 artikels, in mijn oplossing worden er geen regels bijgevoegd maar de gegevens worden van onder naar boven ingevoerd, als dat niet je bedoeling is kan ik je helaas niet verder helpen.

Gr Joop

zie dan eventueel de mogelijkheid om 2 bons aan te maken met 45 lijnen ipv1.( indien dit nodig mocht zijn )

kan ook geen kwaad.

Geef ik alleen even een ander volgnummer mee. hiervoor heb ik reeds een oplossing.

Dus laat maar komen ; we geraken er samen wel
en hoop dat collegas er ook wat aan hebben.

grema

Hallo grema,

Nu heb je 50 regels om in te voegen, een printknop die het Blad print, wist en leeg maakt en een blad erbij, als er meer bladen nodig zijn dan kun je een van de bladen kopieeren en plakken in een nieuw blad.
Zoeken op artikelnummer en artikel.

Gr Joop

Bijlagen

Joop ,

het is gewoon geweldig wat je daar gepresteerd hebt.

Merci.

Ps
kan je nog even ingaan op m'n vraag van :

Code:
3) a)) kunnen we met inneens al de gevonden cellen na het geselecteerde meenemen , zonder eerst te moeten selecteren

en
Code:
b)) kunnen we deze selectie overnemen met een commando-knop (vb overnemen van geslecteerde gegevens naar Werkbon.

zoals onvername van seletie-knop waarbij hij direst de cel uit kolom A tot F overneemt.

-- Stel je voegt een verkeerd artiekel in: dan ktijg ik hem niet gewist op blad Werkbon.

Inhoud wissen=== geeft op tabblad Werkbon = Cel beveiligd.

Kan je ook nog even aangebven hoe ik een extra Textbox aanmaak?

Alvast dank voor al je geduld en tijd

grema

Hallo grema,

het is gewoon geweldig wat je daar gepresteerd hebt.
Blij dat je het geweldig vindt.
antwoord op vragen.
a: je zult moeten begrijpen dat selecteren altijd nodig is.
b: Je kunt op meerdere regels de cellen A t/m F selecteren (Ctrl ingedrukt houden) dan op de gele knop klikken en het wordt over gebracht naar de Bon.
c: op de bon kun je als je de cellen A t/m G selecteert gewoon wissen dus niet de hele regel omdat in kolom H formules staan die beveiligd zijn.
we geraken er samen wel
Nu moet je verder zelf je aandeel leveren, er zijn genoeg voorbeelden van Textboxen.

Gr Joop

thx.

Apprecieer ten zeerste de inspanning die je leverde. :thumb::thumb::thumb:

Gewoon goed.

Zal zeker niet nalaten verder te puzzelen en te zoeken.

Je zal me nog regelmatig tegenkomen met " ambetante" vragen .

groet

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan