Eerst gekleurde strepen en dan een blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenanus

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Hoi mensen,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.
Soms valt mijn pc in eens stil.
Dan krijg ik allemaal gekleurde strepen in beeld en dan dit
dhfvhj.jpg

Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet.
Ik heb gezocht en dan staat er weer dat mijn drivers geupdate moeten worden van mijn videokaart maar die zijn volgens apparaat beheer up to date.
En dan staat er weer ergens dat er een geheugenkaart niet goed is.
Kunnen jullie mij helpen ?
Mvg Kenan

Zijn de temperaturen van je computer niet te hoog? (Aangezien je strepen krijgt voor het spul vastloopt) Dit kan je bekijken met PCWizard

Mocht dat niet het geval zijn, doe eens een geheugentest met Memtest 86.

Directe downloadlink: http://www.memtest.org/download/4.10/memtest86+-4.10.iso.zip

Doe dit wel met 1 bankje tegelijk. Mocht je meerdere geheugenbankjes hebben. (Voor je de test begint, even de pc uitzetten en zorgen dat er 1 geheugenbankje in zit. Doe dit om de beurt.)

Zo'n test duurt een lange tijd. Na 6 uur de test te hebben gedraait, en er zijn errors, dan is het inderdaad het geheugen dat niet goed is. Mocht dat niet zo zijn, dan kijken we even verder.

Laat de test dus gerust een uur of 6/7 draaien.

bedank, ik zal de eerste optie eens proberen en die 2de 's nachts maar een keer laten draaien.
Bedankt voor je reactie iig

op dit moment is de processor 38 graden en moederbord 54 graden.
Is dat goed ?

Klopt, gevaarlijk warm.

De strepen die je te zien krijgt heten artifacts. Het videokaart kan dit krijgen wanneer het overhit is (in jou geval) of gewoon kapot is.
Zorg er dus voor dat je videokaart temperatuur wat laag is. Maak de fans van je computer stofvrij en dan zou je als t goed is wel een wat lagere temperatuur moeten krijgen.
Als je videokaart op deze temperatuur blijft gaat ie snel kapot.

Succes verder.

Dank je wel voor je reactie.
Ik zal de stofzuiger morgen er eens bijhalen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan