Eerst Herstellen Dan Internet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bokkie14

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2005
hallo,

zodra ik mij pc opstart moet ik heel lang wachtten voordat ik internet binnen krijg
dan krijg ik eindelijk internet binnen maar doet deze het nog steeds niet. ik moet eerst dit doen:

rechtermuisknop-->herstellen
internetfout.bmp

dan doet internet het eindelijk maar je begrijpt dat het heel irritant is om 2/3 minuten te moeten wachten voordat ik initernet heb

mijn thuis situatie is deze:

internet komt binnen uit de muur
gaat naar modem speedtouch510
gaat naar router
word verdeeld onder 2 computers met allebei hetzelfde probleem

planet gaf de oplossing om de modem en router te resetten maar dit geeft geen resultaat. later kwamen ze met een oplossing om de isdn kastje in de meterkast dichter bij de modem te zetten maar deze draden liggen helemaal onder de grond dus dit doe ik liever niet

alvast bedankt!

Gr Joram

De netwerkverbinding verwijderen en daarna de pc opnieuw opstarten wil ook nog wel eens "verfrissend" werken. Na de opstart wordt je netwerkkaartje herkend en de software opnieuw geinstalleerd.

Hij geeft aan dat ik de internet moet verbreken als ik deze wil verwijderen. dit doe ik en daarna druk ik op del. maar dan geeft hij aan dat ik de verbindingen niet kan verwijderen:confused:

in welk scherm probeer je de verbinding te verwijderen ? (anders even in de veilige modus verwijderen en daarna opnieuw normaal opstarten)

ps. de oorzaak van het probleem kan overigens heel divers zijn :

van een recentelijk verwijderd Norton anti virus progje tot en met spyware.

denk eens na over de andere genoemde (mogelijke) oorzaken;

wat er is aan je systeem veranderd sinds het probleem zich voordoet ?
Norton verwijderd, opnieuw geinstalleerd?
Mogelijk spyware binnengehaald / heb je je systeem gescand ?

ja allemaal gedaan maar denk dat ik mijn pc maar ga formateren

Is altijd de best werkende oplossing en wellicht ook niet onverstandig bij dit probleem. Je hebt m.i. te maken met services en als er services bij (een probleem) betrokken zijn dan kom je al gauw in de buurt van spyware en / of ander ellende. Ik heb helaas te weinig kennis van zaken om precies in te schatten wat de exacte relatie is van het DNS probleem in samenhang met draaiende services / spyware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan