Eerst inbouwen of eerst software installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo, ik heb een nwe pc met onboard geluid en wil daar mijn Creative Extreme audio geluidskaart inbouwen. Moet ik de kaart eerst inbouwen of eerst de software installeren? En moet ik dan nog iets in de bios doen?
 
Je moet eerst de driver van de onboard geluidskaart verwijderen. Daarna pc uitschakelen en de losse geluidskaart inbouwen. Opstarten en Windows zal nieuwe hardware vinden. De meegeleverde cd-rom gebruiken om de driver te installeren. Als het goed is wordt vanzelf de onboard geluidskaart uitgeschakeld, als je de losse kaart geplaatst hebt.
 
In de bios onbaord geluid uitschalenen, nieuwe geluidskaart inbouwen, opstarten en dan de software installeren
 
Bios

Ik had ergens iets gelezen over de bios maar hoe doe ik dat?
 
Wanneer je je pc opstart, krijg je een melding op je scherm welke toets je moet gebruiken om naar de setup te gaan. Soms de Del toets, soms de F10 of F12 toets.
Eenmaal in de bios moet je zoeken naar Onboard devices en daar de audio device op disabled zetten
Een andere mogelijkheid is om de bios de bios te laten en na installatie van de nieuwe geluidskaart bij het configuratiescherm van Windows onder geluiden te kiezen voor de nieuwe geluidskaart als bron.
 
Laatst bewerkt:
Veelal heeft de onboard audio kaart een "Auto" functie in het bios. Hierdoor wordt deze vanzelf uitgeschakeld, als er een losse geluidskaart gebruikt wordt.
 
Veelal heeft de onboard audio kaart een "Auto" functie in het bios. Hierdoor wordt deze vanzelf uitgeschakeld, als er een losse geluidskaart gebruikt wordt.

Dat is dacht ik vaker bij onboard video zo dan bij onboard audio.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan