eerst site maar 1 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

meindert22

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Goeienmiddag,

Iemand vroeg aan mij of ik een Layout wou maken. ik kan wel een beetje photo shoppen
dus heb heel de layout gemaakt. ik heb hem net even gesliced
en even op een free web hosting gezet en nu krijg ik dit resultaat.
http://para.net63.net/site-backup.html

IK denk er iets verandert moet worden in de html code ? om de site in het midden te krijgen.

Mvg, Meindert

makkie

zet
HTML:
<CENTER>
achter je
HTML:
<BODY>
en
HTML:
</CENTER>
voor je
HTML:
</BODY>

Verder vind ik het trouwens een mooie site. Welke programma's heb je gebruikt? (ben zelf ook bezig met een ontwerp)

nouw ben gewoon begonnen met photo shop css10 :P is dat volgensmij want html heb ik geen verstand van :)
waar maak jij je site mee mee dan ? groetjes

owjah ik zit ff aan het zoeken voor die 4 dingetjes :P straks een update

Alvast bedankt

Gr Meindert

hetzelfde

ik gebruik ook dezelfde versie van photoshop (waar ik niet veel van weet) en ik ben nu bezig met flash objecten. HTML verwerk ik in html-kit. Succes!

okej, is gelukt site staat nu in het midden, zijkanten zijn nu wit neem aan dat het in html Backgroud collor # is heb je daar mss ook nog een code voor
Alvast bedankt

bgcolor="yellow" zet dit in je body.
Als je mijn site wil zien check: www.scvoetbal.co.nr (met template gemaakt)
ben nu bezig met eigen template en andere site.

Laatst bewerkt:
nee, ik zit ook al te kijken bij me zelf doet hij het wel als ik op link klik kzal nog ff wat proberen later wel een update

je heb inderdaad gewoon een grote afbeelding gemaakt en die in stukjes gehakt en in een tabel gezet. De combinatie van de enorme hoeveelheid afbeeldingen en het gebruik van een tabel voor de layout zorgt er voor dat het (bij mij) erg lang duurt voordat de website helemaal te zien is. Als je een echte / goede website wil maken moet je zorgen dat je zo min mogenlijk afbeeldingen gebruikt (ik denk dat het met de titel afbeelding en een achtergrond tegel prima gaat) en je moet zorgen dat je geen tabellen meer gebruikt voor de layout van je website.

ik zie in dit topic een paar tips zijn gegeven die, laten we zeggen, wat beter kunnen.
eerst de <center>, die moet je eigenlijk niet meer gebruiken omdat hij verouderd is, dit zelfde geld voor bgcolor="yellow", je kunt beide verwijderen en tussen je <head> en </head> het volgende zetten:
HTML:
<style type='text/css'>
    body {
        text-align:center;
        background-color:yellow;
    }

</style>

mvg. Ecross

@ecross; dat de <center> tag verouderd is probeerde ik eerder ook al uit te leggen.

En misschien kun je ook nog wat meer typen i.p.v. allemaal plaatjes. Dan doe je alleen de footer-achtergrond en type je daar je copyright overheen en het zelfde in het menu.

En de website niet in tabellen zetten want daar zijn tabellen eigenlijk niet voor en ik vind het onoverzichtelijk.

Verder veel succes en g.l. :thumb:

okej dankje wel,

Dus dan komt het er zo uit te zien

</head>
<style type='text/css'>
body {
background-color:grey;
}
</style>
<bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0">
en de rest wat volgt

bijna, de style moet tussen de <head> en </head> en niet tussen </head> en <body>. ik zie nu dat je nog wat andere oude html atributen gebruikt, die kun je ook vervangen.
je hebt dus nu dit:
HTML:
<html>
<head>
<title>Para | Gaming</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<body bgcolor="grey"><center> 
</head>
<bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0"> 
<marginheight="0">
<!--- enzofoorts -->
dat moet je vervangen door dit:
HTML:
<html>
<head>
    <title>Para | Gaming</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <style type='text/css'>
       body {
       background-color:#FFFFFF;
       margin-left:0;
       margin-top:0;
       }
    </style>
</head>
<body>
<!--- enzofoorts -->

Oke done, heb hem alleen in windows verandert.
ik heb echt geen verstand van html of css enz. kan hyperlink maken thats all
Welke programma's kun ik gebruiken om de site verder af te maken, om alles in te vullen.
ik had vroeger volgensmij frontpage, van microsoft.
zag ik gewoon heel de layout en daar kon ik toen op typen.
Werkt dreamweaver ook het zelfde?

groetjes Meindert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan