• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerst volgende datum kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eizinga

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Berichten
23
Hoi,

Waarschijnlijk simpel maar ik kom er niet uit.

Ik heb een kolom in excel met allerlei datums. In het verleden en in de toekomst.

Nu wil ik graag een formule waarmee ik met voorwaardelijk opmaak de eerst komende datum (vanaf vandaag) een kleur krijgt.

Is er iemand die hier een formule voor heeft of wellicht een andere oplossing ?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Groet,
André
 
André, kun je een voorbeeld van je bestand posten?
 
Misschien zo?
Oei, vraag verkeerd begrepen
 

Bijlagen

  • VWO.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
André, kun je een voorbeeld van je bestand posten?

Dat kan, alleen dat lukt mij nu niet. Het is eigenlijk gewoon een kolom met datums en de eerst volgende datum moet dan kleuren. De eerst volgende datum kan alleen wel 3 maanden in de toekomst liggen.
 
Misschien zo?

Hoi,

Dat is in principe het idee, alleen nu selecteert die de datum van morgen. Ik had even duidelijker moeten zijn. Het gaat om de eerst volgende datum in een kolom. Deze datum kan dus soms 3 weken in toekomst zijn maar soms ook enkele maanden. Het gaat er dus om dat de eerst volgende datum (vanaf vandaag) gekleurd wordt.

Hoop dat het zo duidelijk is.

P.s. de datum van vandaag is 24-11-2016 de eerst volgende datum in de kolom is bijvoorbeeld 01-02-2017. Deze datum zal dan moeten kleuren. Ik gebruik veel meer van deze kolommen vandaar dat ik op zoek ben naar een algemene formule.

Groet,
André
 
Zoiets dan? (met een hulpkolom in B

met dank aan wieter voor het voorbeeldbestand
 

Bijlagen

  • VWO hs.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 30
Zoiets dan? (met een hulpkolom in B

met dank aan wieter voor het voorbeeldbestand

Haije super bedankt. Zo gaan we het doen!

En natuurlijk Wieter bedankt voor het bestand en het meedenken!

Een fijn forum zo ben al vaak geholpen en ook lekker snel. Top werk mannen!

Groet,
André
 
Zonder hulpkolom kan ook.
 

Bijlagen

  • VWO.xlsb
    9,9 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan