• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerst volgende waarde in tabel zoeken als waarde niet voorkomt.

• Onderwerp starter Onderwerp starter GJvD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GJvD

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Ik wil graag een waarde opzoeken uit een tabel o.b.v. 2 zoekwaarden, t.w. de Breedte (C3) en de Berekende lengte (C6).
Als die combinatie niet voorkomt moet het de waarde weergeven die wel voorkomt maar dan wel de eerst volgende grootte.
Voorbeeld: Breed = 8 Lengte = 17 -> die komt niet voor, dus moet de lengte van 18 gegeven worden.

Loop al een tijdje te puzzelen en kom er niet echt goed uit :confused:

Oplossing mag ook via VBA

Bekijk bijlage Opzoeken lengte.xlsx

Ja duh :P het werkt :d veel dank hiervoor :thumb:

Maar hoezo die toevoeging van =--(Berekening!C3&Berekening!C6), wat brengt dat dan extra?.

OOPS was iets te voorbarig, bij het zoeken naar 10123 komt er als uitkomst 12100 ipv de te verwachten 10125???
Dus kennelijk is de oplossing van het samenvoegen, (wat ik had bedacht) niet de juiste om tot een goed antwoord te komen.
De eerstvolgende waarde wordt wel gepakt alleen niet uit de groep van 10 maar uit de groep van 12.
Ik dacht er op deze manier te kunnen komen maar dan er een andere oplossing gezocht worden, oplossing?.

Laatst bewerkt:
Ja helemaal top :thumb: kan geen fouten ontdekken.
Maar als ik zo naar de formule kijk :eek:, schaam ik mij niet dat ik daar niet opgekomen ben :d (pietsje veel boven de pet)

Hartelijk dank voor de oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan