eerste keer pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

salandor

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
Hallo iedereen,

Ik ga voor het eerst een pc in elkaar zetten, en heb deze samenstelling gemaakt die ik vandaag wil gaan bestellen. Mijn budget was een max van 300 euries, dus dit is het geworden met het oog op dat ik over een paar maanden een nieuwere processor zal gaan aanschaffen, en misschien zonodig wat andere zaken.

Ben benieuwd of ik een goede samenstelling heb gemaakt, of dat jullie zeggen dat dit totaal nergens op slaat, kortom graag wat adviezen.

Samsung Spinpoint F3 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk € 30,24

Asus Radeon HD 5770 1024 MB € 79,83

Asus M4A78LT-M € 43,70

Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 € 31,92

AMD Athlon II X2 255 3.10 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core € 42,86

Behuizing HKC 3011NS 400 Watt, Zwart (Demomodel) € 19,33

Totaal incl. BTW € 294,98

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Gezien je budget is dit denk ik het meest haalbare,alleen denk dat je voeding het niet trekt in combinatie met de 5770.

Echt waar joh ? Ik probeerde juist te besparen door een behuizing te nemen mét voeding, zodat ik de losse voeding weg kon laten.

Hoi,

Ja daar ga je niet echt plezier aan beleven, tevens als ik jou was zou ik ook vragen of de videokaart wel in de kast kan qua lengte.

en de graphische kaart die op het moederbord zit, kan ik daar veel huidige games mee spelen ? Want dan kan ik misschien de losse grafische kaart nog even weg laten (en later als nog een betere kaart halen) daarmee bespaar ik en kan ik een betere voeding kopen.

Behuizing HKC 3011NS 400 Watt, Zwart (Demomodel) € 19,33

Bovenstaande is echt weggegooid geld!
Voeding is grote bagger, behuizing ook, gaat gegarandeerd niet stabiel werken.
Neem in ieder geval een goede voeding, kost wel minimaal zo'n 50 euro

Hoi,

Nee met onboard kaart kan je zeker niet de huidige games spelen.

ok bedankt voor de adviezen, dan moet ik maar gaan kijken voor een betere behuizing en voeding

Hoi,

En meer eurootjes:d:d succes maar het is wel het verstandigst:thumb:

Hoi,

Microborden worden meestal gebruikt bij kleine behuizingen wat dan ook zijn beperkingen heeft ik zou het bij een atx bord houden.

hahaha, ik geloof dat ik gek aan het worden ben!! Veel uren/dagen gestoken in het samenstellen, blijkt dat ik nu eigenlijk gewoon weer helemaal opnieuw kan beginnen......

Hoi,

Waarom opnieuw je hebt je ,geheugen,videokaart en de hd waar het om draait is de voeding en behuizing +moederbord maar daar kan je deze voor nemen en kan verder qua processor upgrade

dat is beetje het "probleem" momenteel voor nu tot max 300,-, daarom wil ik zoveel mogelijk eruithalen, en dan daarna stap voor stap upgraden. Maar ik wil in iedergeval een beetje uit de voeten ermee kunnen, op het gebied van gamen zoals Shogun 2 bijvoorbeeld

Hoi,

Neem aan dat je nu ook achter een pc zit wat zit daar voor hardware in?

nee ik heb al een aantal jaar geen pc meer, gewoon een laptopje. Ik game altijd op een console, maar ben begonnen met pc's vanaf de commodore 64 tijden nog met cassette bandjes, daarna de hele ontwikkeling meegemaakt, en bij de pentium 4 ben ik afgehaakt. En nu wil ik weer beginnen met pc, en dacht bouw het dan meteen zelf.

Ik zie dat het moederbord wat je plaatste echt supernieuw is ? Kan nergens reviews ervan vinden.

Hoi,

Zou kunnen jammer dat je geen desktop meer hebt zou misschien in de kosten kunnen schelen denk dat je nog even moet wachten met de aankoop tot er meer centjes zijn want nu wat hals overkop kopen leid vaak tot grote spijt en kost vaak achter af meer.

Dat moederbord is volgens mij nog helemaal niet leverbaar, de leverstatus staat op meer dan 10 werkdagen wat ook logisch is omdat AM3+ nog niet eens uitgebracht is onder de processoren.

De HD4290 is trouwens nog niet eens zo verkeerd als onboard. Standaard 128MB RAM op die kaart, en kan je nog naar 512MB opschroeven. Dan hou je nog zat RAM over. Draait de meeste games nog wel, zoek maar eens op Youtube.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B331200%5D=1&product%5B267574%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B309109%5D=1&product%5B225954%5D=1

Dit is denk ik het meest haalbare.

http://www.youtube.com/watch?v=UQEAcSROwgc
http://www.youtube.com/watch?v=wboeg0JqfRQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=z8SR-Rivc_k&feature=related

Bij die laatste is de kaart wel overclocked.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan