Eerste opzet 'ooit' van een database, de tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lendithron

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Dag allemaal,

In begin december heb ik gevraagd of ik voor het afstuderen, onze beoordelingsmethode in een database kon verwerken. Het antwoord hierop was niet negatief.
Nu is er al wat tijd voorbij gegaan voordat ik verder heb kunnen werken aan de beoordelingsmethode. Maar nu heb ik de tabbelen opgezet. De vragen, waarbij het advies was deze 'plat' op te zetten, moeten nog geformuleerd worden. Maar de 2 tabellen met vragen zijn wel aanwezig :shocked: In ieder geval wou ik vragen of ik zo op de goede weg ben aangezien ik heb gelezen dat de basis 90% van het werk is en de verdere afhandeling veel gemakkelijker maakt. Zoals je misshcien wel kunt zien ben ik een echte beginner. Binnenkort zal ik wel doorgaan emt het vragen naar query's, formulieren en rapporten, maar dat is nog steeds toekomstmuziek ;)

Ik zal ook even toelichten wat uiteindelijk de bedoeling is: Een ambtenaar pakt een dossier uit de kast en gaat vragen beantwoorden die uit onze database gegenereerd worden. Door de antwoorden die hij/zij geeft is het de bedoeling dat er een lijst wordt gemaakt waarin de mogelijkheden tot maatwerkvoorschriften naar voren.

Alcvast bedankt voor jullie tijd en alle hoofdbrekens die jullie waarschijnlijk nog van mij zullen krijgen :p

Met vriendelijke groet,
Martijn

Bijlagen

Jammer dat niemand even heeft gereageerd. Ik bedoel het hoeft toch niet alleen octafish te zijn die reageert op zulke vragen. Iemand anders die ook heeft gekeken had ook wel ff kunnen zeggen of we er goed mee bezig zijn?? Beetje teleurstellend moet ik zeggen.

Hoi Martijn,

Ja, als je het aan anderen overlaat, dan gebeurt er inderdaad niet veel ;) Ik had al wel gekeken naar de db, maar kom er toch niet helemaal uit; in het plaatje de relaties die je kunt leggen tussen de tabellen, maar ik snap toch niet helemaal wat je wilt met deze tabellen.

We hebben het even aan een docent gevraagd, we zijn op de goede weg zegt hij. We hadden inderdaad de lijntjes tussen de tabellen niet goed liggen etc. Hij heeft ons verder geholpen met query's, formulieren en rapporten. Dus binnenkort zal ik weer een update verzorgen met een nieuwe post want we houden hier niet van oude koeien heb ik begrepen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan