eerste router niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno2397

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
hallo,

wij hebben thuis twee routers, een zigggo wifi router (modem + router) en een van belkin (router).
deze twee zijn via een draad verbonden, bij de belkin is de DHCP uitgeschakeld, maar nu leek alles
goed te lopen, je kon kiezen of je via de ziggo of belkin op het netwerk ging. we zijn nu 4 weken verder en
de ziggo router is niet meer zichtbaar, zodra ik de belkin uitzet is die wel zichtbaar, maar kan je er geen
verbinding mee maken.

heeft er iemand een oplossing hiervoor?

alvast bedankt,
Menno

Heeft de Belkin een vast IP of krijgt ie die van de Ziggo ?
Volgens mij moet de Belkin een vast IP geven die buiten de DHCP range valt van de Ziggo.
Wanneer de Ziggo IP's uitdeelt van 192.168.178.10 t/m 192.168.178.100 geef dan de Belkin biijv. IP adres 192.168.178.5

Groeten Marcel

ik heb de belkin een nieuw ip adres gegeven dat buiten de DHCP range van de ziggo blijft
en de DHCP server van de belkin is uitgeschakeld, het rare is is dat hij het eerst wel heeft
gedaan

waarom moet de belkin router erbij staan.
Wat is daar de reden van.

De reden is dat we dan ook een goede verbinding hebben op de
2de verdieping

Wat ik er niet helemaal uit haal is of je bedraad of via wifi bedoelt. Als je de belkin bedraad gebruikt is een switch veel eenvoudiger. Om de belkin te gebruiken als een switch kun je eens proberen of het probleem is opgelost als je de draad van de ziggo modem-router in een van de 4 switch-poorten van de belkin stopt.
Ook als je de belkin gebruikt om een (2e?) wifi verbinding op te zetten (als dat kan met die belkin) dan gaat dat zeker op deze manier lukken...

De belkin wordt voor beide gebruikt, bedraad en draadloos, maar jet rare is dat alles eerst altijd heeft gewerkt, de ziggo stond eral.
De beloon is er later bij gekomen.

Maar je zegt dat ik de beloon router ook als switch kan gebruiken, kan hem dan ook
Nog gebruiken als WiFi toegangspunt? En hoe doe ik dit dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan