• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost eerstvolgende lege regel vinden en de regel erboven kopiëren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cartucci

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2018
Via een macro vind ik de eerstvolgende lege regel onder aan een lijst in een werkblad.

Nu moeten na het vinden van deze regel, de formules uit de regel erboven gekopieerd worden naar de nieuwe regel.

Omdat de nieuwe regel telkens op een ander regelnummer kan voorkomen, weet ik niet goed hoe dat te doen. Kan iemand mij hierbij verder helpen?

De macro die ik gebruik om de nieuwe regel te vinden is:

Code:
Sub Vind_Eerstvolgende_Lege_Regel()

'selecteert de eerstvolgende lege regel in het werkblad
'negeert tussenliggende lege regels

Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Select

End Sub

Dit is de gevonden lege rij:
Code:
    MsgBox Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Row

Dit geeft slechts het regelnummer van de gevonden regel in een message box en nog geen antwoord op mijn vraag. Maar mogelijk reageer ik te vroeg...

Nou vooruit:
Code:
Sub Vind_Eerstvolgende_Lege_Regel()
    'selecteert de eerstvolgende lege regel in het werkblad
    'negeert tussenliggende lege regels
    rij = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Rows(rij).Copy Rows(rij + 1)
End Sub

Het is de gewoonte om bij een vraag een voorbeeldbestandje te plaatsen, als je dat niet doet moet je rekenen op een doodbrave ziel om toch een antwoord te krijgen.

Of gebruik een tabel

PS. Er staan nog verschillende van uw vorige vragen open, Wat moet daarmee gebeuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan