Eheim 1000 Station II

• Onderwerp starter Onderwerp starter fygo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fygo

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
ik heb een waterkoeling geinstalleerd op men pc met een Eheim 600 Station, die maar 300l/h of 5l/min verplaatst, men cpu word met dit warm weer gemakkelijk 60°C als ik even game, dus ik wil een zwaardere pomp die meer water verplaatst die ineens ook in het reservoir zit of wat ik ook interesaant zou vinden is een floppy bay reservoir groot genoeg is om een vrij grote pomp in te kunnen steken (Hydor Seltz L30), maar de Eheim 1000 Station II lijkt me het goedkoopst en gemakkelijkst, MAAR op de gegeven link staat er dat hij 10l/min verplaatst, dus 600l/h maar ik heb op vele plaatsen ook gelezen dat deze toch 1000l/h kan verplaatsen, wat is het nu eigenlijk? Ik heb een voorkeur voor een pomp die rond de 1000l/h verplaatst.

MVG

Een zwaardere pomp lijkt leuk, maar als het koelmiddel niet voldoende gekoeld wordt dan pomp je alleen maar sneller warm koelmiddel rond en dat heeft totaal geen effect.
Ook de grootte van het reservoir heeft daar weinig invloed op, het duurt alleen iets langer voordat al het koelmiddel op een hoge temperatuur komt (maar duurt ook weer langer voordat het afkoelt)
De grote vraag is dus eigenlijk hoe wordt het koelmiddel gekoeld en wordt het voldoende gekoeld?
Is dat het geval zou je inderdaad een pomp met een grotere capaciteit kunnen overwegen.

Ik heb 2 x 120mm fan radiators + fans natuurlijk voor afkoeling, een 6200+ AMD Athlon 64 X2 met koelblok op en een 8800gts met zalman koelblok op. Ik zou niet weten wat ik anders zou kunnen doen om beter te koelen buiten peltier elementen te gebruiken die enorm veel verbruiken en die moeten ook nog gekoelt worden lijkt mij, en mss het systeem van een koelkast te gebruiken maar daar steekt dan weer veel tijd en geld in om het ineen te steken en vooral om het freon erin te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan